مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یک سال اخیر ۲۷ جلسه سرمایه‌گذاری داخلی و ۲۵ جلسه سرمایه‌گذاری خارجی در استان تشکیل شده است.

محمدعظیم ملک اضافه کرد: در این ۵۲ جلسه که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی مربوطه و ۹۰ سرمایه‌گذار تشکیل شده ۳۰۱ مصوبه به تصویب رسیده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده را تهیه و تدوین ۴۱ فرصت سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرد و گفت: در صورت تحقق این میزان سرمایه‌گذاری برآورد شده برای یک هزار و ۸۳۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان یادآور شد: هیات مقررات‌زدایی می‌تواند حتی تا سطح بخشنامه وزیر اگر مانع سرمایه‌گذاری باشد، بلا اثر و ملغی کند و می‌طلبد از این  فرصت برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان نهایت استفاده را کنیم.

ملک اظهار داشت: از مهر سال گذشته تا مهر امسال ۸۷۲ فقره در خواست سرمایه‌گذاری در پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان ثبت شده و برای ۲۲۵ مورد مجوز صادر شده است و برای سه هزار و ۵۷۲ مورد هم استعلام لازم انجام گرفته است.

وی به اقدامات انجام شده در ارتباط با ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات در استان اشاره کرد و گفت: از خرداد سال گذشته آخرین مرحله رسیدگی به شکایت مودیان مالیاتی قطعی شده در اشخاص حقوقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در اشخاص حقیقی هم تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به استان تفویض شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان افزود: ۵۹۰ پرونده در این ارتباط در استان تشکیل شده که ۳۰۲ پرونده بررسی و ۲۲۵ رای صادر شده است.

ملک اضافه کرد: ۸۰ رای رفع تعرض و ۶۸ رای هم تعدیل شده است در مجموع ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال رای به نفع مودیان استان صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.