پیش‌بین مسئول هواشناسی کردستان روز جمعه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت:  با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی  هواشناسی،از صبح روز یکشنبه تا اواخر هفته آینده بعلت استقرار سامانه بارشی در غرب کشور به تناوب شاهد رشد و افزایش ابر، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق باران در سطح استان خواهیم بود.
خسرو سیف‌پناهی شعبانی اظهار داشت: در این مدت میزان بارش‌ها بصورت روزانه زیاد نیست ولی در مجموع قابل توجه پیش‌بینی می‌شود و انتظار می رود تا روز جمعه آینده بارش‌های موثر زراعی اتفاق بیافتد.
وی اضافه کرد: با توجه به این پیش‌بینی‌ها  به کشاورزان توصیه می‌شود طی 2 روز آینده  به کاشت گندم پاییزه و دیگر امور زراعی خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: ️از لحاظ دمایی نیز با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه، دما بطور میانگین در طول شبانه روز سه تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند و این شرایط تا آخر هفته آینده ادامه خواهد دارد.
سال گذشته زراعی (اول مهر۱۳۹۷  تا پایان شهریور ۱۳۹۸) به صورت میانگین ۷۶۶ میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با ۵۵۵ میلی متر مدت مشابه سال گذشته از ۳۳ درصد رشد برخوردار است.

میزان بارندگی استان در مقایسه میانگین بلند مدت ۳۰ ساله حدود ۵۰۹ میلی متر برآورد شده که در این بخش نیز از رشد ۴۶ درصدی برخوردار بوده است.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.