محمد امین زاده روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه بخشدار نمیشر بانه جاذبه‌های گردشگری روستایی را یکی از مهمترین عامل توسعه گردشگری اعلام کرد و اظهار داشت: هر کدام از روستاهای بانه ظرفیتی خاص به لحاظ جذب گردشگر دارند که باید این ظرفیت به کمک بخشداران و دهیاران شناسایی و زمینه برای بالفعل کردن انها فراهم شود.

وی با اشاره به ویژگی معماری روستای پیاوین گفت: معماری سنتی روستای پیاوین یکی از جاذبه خوب گردشگری بوده که تاکنون برای اجرای طرح بوم گردی این روستا ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای آن هزینه شده است.

امین زاده یاد آور شد: در شرایط کنونی بنا بر تصمیم و سیاست گذاری‌های کلان کشوری فعالیت مرزها متوقف شده و باتوجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد درآمد مردم شهرستان در گذشته از مرزها تامین شده ضروری است که برای توسعه صنعت گردشگری تلاش شود.

وی طبیعت بکر بانه را یکی از ظرفیت های مهم گردشگری اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان بانه به واسطه بازار تجاری در کل شناخته شده و مسافران زیادی هر ساله به این شهرستان سفر می کنند در صورتی که ظرفیت های گردشگری آن بلفعل شود همانند گذشته بانه به عنوان مقصد اصلی گردشگران کشور ماندگار می ماند.

امین زاده با بیان اینکه رسمی شدن مرز سیرانبند نیاز به موافقت دولت مرکزی عراق دارد، اظهار داشت: تلاش برای رسمی شدن این همچنان از طریق مقامات کشوری ادامه دارد و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در بازید از بازارچه ارزیابی امکانات را مثبت اعلام کرد .

در این مراسم طاها کتابی به عنوان بخشدار نمشیر معرفی و از زحمات اسماعیل محمدی تقدیر شد.

طاها کتابی پیشتر کاشناس مسئول برنامه بودجه استانداری کردستان بود.

بخش نمشیر بانه با مرکزیت شهر کانی سور ۱۷ هزار جمعیت و ۶۳ روستا با ۵۲ دهیاری ۲۰ کیلومتری غرب بانه واقع شده است.

بخش نمشیر بانه یکی از بخش های پرجمعیت و وسیع شهرستان بانه است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.