به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان، اظهار داشت: ما در زمینه فرهنگی و سایر اقدامات، خود را موظف می دانیم و هر کجا زمینه ای برای کمک به مسائل فرهنگی استان باشد، خارج از چارچوب هم که شده اعتبار می گذاریم و یقین بدانید در این مسائل دریغ نخواهیم کرد.

وی برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب را کاری بسیار خوب و ارزشمند عنوان و خاطرنشان کرد: حضور ناشران بین المللی و داخلی و همچنین ناشرانی از اقلیم کردستان عراق نشان دهنده تمایل مردم استان به مطالعه است.

مرادنیا به استناد صحبت های مدیرکل ارشاد کردستان، به ابراز تمایل ۶۲۰ ناشر از سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت های فضا، ۳۷۰ ناشر در ۲۴۰ غرفه با بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب، حضور پیدا کردند که از دانشجویان و سایر اهالی کتاب دعوت می کنم خرید از تازه های نشر را از دست ندهند.

استاندار کردستان با اذعان به اینکه پیش از این مجوز چاپ کتاب از مرکز صادر می شد، ادامه داد: ظرف یکی دو ماه آینده، مجوز چاپ کتاب به استان داده خواهد شد.

وی در خصوص ساخت محل مناسبی برای برپایی نمایشگاه های استان، گفت: اقدامی که دولت باید انجام می داد صدور مجوز و تعیین زمین برای ساخت محل نمایشگاه است که به اتاق بازرگانی سنندج داده شده اما اتاق تاخیر کرده ولی امیدواریم به تعهدات خود عمل کنند.

مرادنیا بیان کرد: فضایی بسیار مناسب و به قیمت بسیار مناسب در اختیار اتاق سنندج قرار گرفته که اگر اتاق تعلل کند و زمان را طولانی تر کند زمین را پس خواهیم گرفت و به بخش خصوصی دیگری که متقاضی و متعهد به انجام کار باشد، واگذار خواهیم کرد.

استاندار کردستان با اذعان به نیاز استان به محلی مناسب برای برپایی نمایشگاه ها، تصریح کرد: اگر اتاق تا پایان امسال ساخت ساختمان نمایشگاه را شروع نکند، زمین را از آنها پس خواهیم گرفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1272000
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.