ناصر مخدوم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این واحدها شامل ۱۸ مرکز توزیع و عرضه، هفت واحد مرغداری، سه مورد رستوران و یک مورد نیز داروخانه دامپزشکی بودند، اظهار داشت: ۲ مورد از این واحدها شامل یک باغ رستوران متخلف و یک مرغ فروشی که اقدام به عرضه فرآورده‌ خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته می‌کردند، در روزهای گذشته پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در جریان بازدیدهای بهداشتی ضربتی انجام شد، افزود: نیروهای ستادی این اداره کل به صورت مستمر از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور و مراکز تهیه غذای آماده و رستوران‌ها در تمام شهرستان‌ها بازدید و با هر گونه موارد تخلف برابر قانون برخورد می‌کنند.

مخدوم اضافه کرد: این باغ رستوران در بازدید اکیپ‌های بهداشتی شناسایی شد و در بازرسی آن ۵۴ کیلوگرم گوشت مرغ و قرمز فاسد، تاریخ مصرف منقضی و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد و واحد متخلف نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی با بیان اینکه بازرسان ضمن ضبط فرآورده های فاسد واحد را به مراجع قضایی معرفی کردند، گفت: همچنین در بازرسی جداگانه یک واحد مرغ فروشی به علت فروش فرآورده‌های پروتئینی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی و با حکم دادستان و در حضور نماینده اماکن نیروی انتظامی و نماینده اداره حقوقی این اداره کل تا اطلاع ثانوی پلمب گردید.

مخدوم از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در خصوص فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان اطلاع رسانی کنند تا در کوتاه ترین زمان به موضوع و تخلف احتمالی رسیدگی شود.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.