مدرسه نمونه دولتی ابرار سنندج امسال برای اولین بار طرح تبادل کتاب را در این نهمین نمایشگاه بین الملی کردستان راه انداخته و در آن نسبت به غنی‌تر شدن کتابخانه‌های روستایی استان کتاب جمع می‌کند.

ظهیر هورامی‌نژاد از دانش آموزان این مدسه و غرفه‌دار طرح تبادل کتاب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این غرفه مردم می توانند علاوه بر اهدا، کتاب‌های اهدا شده را نیز به امانت بگیرند یا برای همیشه به همراه خود ببرند.

وی اضافه کرد: همزمان با اولین روز از نهمین نمایشگاه کتاب کردستان، اعضای باشگاه کتابخوانی دبیرستان نمونه دولتی ابرار ۶ کارتن کتاب به غرفه تبادل کتاب برای هدیه به روستاهای استان و پیوستن به پویش کتاب در گردش تقدیم کردند.

وی یادآور شد: در دومین روز نیز سه کارتن کتاب به کتابخانه‌های کردستان جمع آوری شده بود را تقدیم کردند و علاوه بر آن در این 20 جلد کتاب از سوی بازدیدکنندگان نمایشگاه به امانت برده شد.

هورامی نژاد گفت: در این طرح تمامی آحاد جامعه می توانند کتاب های بلا استفاده درسی، علمی، هنری، ادبی و سایر موضوعات را به این باشگاه برای اهدا به کتابخانه‌های مدارس روستایی اهدا کنند.

نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان روز چهارشنبه دهم مهر گشایش یافته که ناشران شرکت کننده ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب را به نمایش گذاشته اند و تمامی کتاب‌های آن با ۳۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می‌کنند.

۲۰ درصد از این تخفیف‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین اعتبار شده و ۱۰ درصد نیز از سوی ناشران به علاقه‌مندان ارایه می‌شود

۱۷۹ مورد از ۳۷۹ ناشر حاضر در این نمایشگاه به صورت مستقل، ۱۴۷ مورد به صورت نمایندگی، ۱۱ مورد داخل استان، ۴۲ مورد ناشران بین المللی و هشت مورد نیز فروشگاه کتاب کردستان هستند.

ناشران داخلی ۷۱ هزار و ۴۶۵ عنوان از ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب و این نمایشگاه را ارایه کرده اند  و تعداد عناوین ناشران خرجی نیز ۹ هزار و ۳۷۲ مورد است.

3034/9102

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.