نماینده ولی فقیه در کردستان روز سه‌شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان کردستان اظهار داشت: تعلیم و تربیت انسان‌ها جایگاه ارزشمندی در جامعه دارد که این سعادت نصیب معلمان شده است.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی افزود: معلمان باید ابتدا خود را پرورش و تزکیه دهند و سپس برای رسیدن به عزت، افرادی را تربیت کنند که مایه سربلندی جامعه شوند.
وی از دانشجو جدید الورود خواست در مسیر تعالی و رشد عقلانی انسان‌ها گام راسخ بردارند چرا که موثرترین و خدمتگزارترین افراد در جامعه معلمان هستند.
نماینده مردم کرد ستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه معلمان در جامعه نقش انبیای الهی را دارند، گفت: آنچه که نماد خدایی داشته باشد ماندگار است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان هم با اشاره به آموزه های دینی در اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت اظهار داشت: معلمانی در جامعه امروزی تاثیر گذارند که به شغل خود عشق و علاقه داشته باشند 
یحیی معروفی با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت، عمل به علم و رفتار مطلوب دیگر مولفه هایی است که معلمان باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند،  گفت: پارسال ۲۰۵ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کردستان پذیرش شدند که این تعداد امسال با افزایش بیش از ۲ برابری به ٥۷۰ نفر رسیده که از پذیرش شدگان جدید ۱۷۹ دانشجو دختر و باقی آنها پسر ه ستند.
 وی با اشاره به اشتغال به تحصیل یک هزار و ۲۰۰ دانشجو معلم در ۲ پردیس فرهنگیان کردستان افزود: با افزایش تعداد پذیرش دانشجو در این دانشگاه، تنوع رشته ها هم افزایش داشته و از پنج به ۱۳ رشته رسیده است.
ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، جغرافیا،  کودکان استثنایی، تربیت بدنی از جمله رشته های جدیدی هستند که معروفی به آنها اشاره کرد و یادآور شد: پیشتر نیز رشته های ادبیات عرب ریاضی ادبیات فارسی و آموزش ابتدایی در دانشگاه داشتیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۱ استان به بیش از پنج هزار معلم نیاز دارد، افزود: این در حالی است که تعداد فارغ التحصیلان ما در سال ۵۰۰ نفر است  و پذیرش ما متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیست.
۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.