حسین فیروزی روز شنبه در نشست با معاون امور مجلس و معاون استان‌های جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، بخش مهمی از توسعه کردستان در حوزه کشاورزی باید انجام شود که جهاد دانشگاهی کردستان اقدامات خوبی از جمله کشت بافت انجام داده ولی نیاز به حمایت دارد.

وی در بحث مشاغل خانگی نیز طرح جهاد دانشگاهی را الگویی موفق و قابل حمایت دانست و افزود: در این طرح هر چند که اعتبارات کافی نیست و سرعت کُند است اما اجرای آن موجب ایجاد اشتغال و زنجیره کاملی از تولید تا توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در خصوص اقدام جهاد دانشگاهی در ایجاد پردیس صنایع نرم نیز یادآور شد: باید به سمتی برویم که جوانان با انگیزه بیشتری وارد بازار کار شوند و در مراکزی مانند مرکز رشد و نوآوری، علم را با عمل همراه کنند.

فیروزی از جهاد دانشگاهی خواست با توجه به همکاری‌های علمی و آموزشی دانشگاه کردستان با اقلیم کردستان عراق از این ظرفیت به خوبی برای رونق علمی و اقتصادی استان استفاده کند.
وی با بیان اینکه آمار بیکاری و درآمد سرانه کردستان متناسب با ظرفیت‌های فراوان استان نیست، اضافه کرد: در این استان نوپذیری و نوگرایی خوبی وجود دارد و از طرح‌های جدید به خوبی استقبال می‌شود که امیدواریم با حمایت از طرح‌های جهاد دانشگاهی شاهد تحول در اقتصاد استان باشیم.

پیش از این دیداری میان استاندار کردستان و رییس جهاد دانشگاهی کشور در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک انجام شده بود که این جلسه نیز با هدف بررسی راه‌های استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در توسعه کردستان و همچنین تدوین مفاد تفاهم نامه مورد نظر تشکیل شده بود.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.