جمشید انصاری عصر پنجشنبه در حاشیه پنجمین جلسه شورای اداری کردستان در جمع خبرنگاران به وضعیت لایحه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: لایحه مربوط به ایجاد هشت منطقه آزاد و هشت منطقه ویژه در سال ۹۴ از سوی دولت تقدیم مجلس  شد ولی به دلایلی بررسی‌های آن در مجلس طولانی شد.

وی اضافه کرد: وقتی مجلس هم این لایحه را تصویب کرد به تعداد مناطق آزاد و  ویژه افزوده می‌شد که شورای نگهبان این اقدام را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی می‌دانست و راه حل این مسئله هم این بود که دولت اعلام کند بار مالی برای این مناطق آزاد و ویژه جدید را می‌پذیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در رفع ایراد شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی همکاری کرد و الزام به ایجاد ۶۰ منطقه ویژه را به اجازه تبدیل کرد ولی در مناطق آزادچون مسئولیت  اجرا با دولت است باید  باید نقشه منطقه در دولت نهایی می‌شد.

انصاری با اعلام اینکه  اوایل شهریور امسال نقشه مناطق در دولت نهایی شد، اظهار داشت: امیدوارم مصوبه نهایی دولت قبل از پایان مهر به مجلس ارائه شود.

وی یادآور شد: از آنجا که منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان پیشنهاد دولت بوده  مشمول این ایراد شورای نگهبان نمی‌شد و منطقه آزاد در استان‌های مازندران و خراسان رضوی شامل آن شدند.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد:  تاپایان مهر امسال دولت نظر خود راابلاغ می‌کند و شورای نگهبان هم نظرش را عنوان می‌کند بدین ترتیب در فصل پاییز شاهد ابلاغ قانون و شروع فعالیت منطقه آزاد بانه و مریوان که در رونق فعالیت های اقتصادی کردستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود، هستیم.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.