رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و ۴۱۶ مورد بازرسی در زمینه مقابله و مبارزه با عرضه کالای قاچاق در سطح بازار استان طی این مدت انجام شد.

فرزاد سردارزاده با بیان اینکه ۱۹۶ هزار نخ سیگار و ۸۶ بسته ۵۰ گرمی تنباکو و یک هزار و ۵۵۸ بسته لوازم آرایشی و بهداشتی در این بازرسی‌ها کشف و ضبط شد،  افزود: ۲۴ هزار و ۶۱ کیلوگرم انواع مواد غذایی و ۲۹ دستگاه لوازم خانگی قاچاق نیز در این مدت در سطح بازار استان کشف شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: ۳۰ پرونده در ارتباط با سیگار قاچاق، ۵۴ پرونده مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲۰ پرونده در خصوص مواد غذایی و ۲ پرونده هم در مورد لوازم خانگی قاچاق کشف شده در بازار استان تشکیل شده است.

سردارزاده ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۳ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالاهای کشف شده در بازار استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۱ درصد کاهش داشته ولی تعداد بازرسی‌های انجام شده ۱۳ درصد افزایش داشته است.

حدود ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.