مهدی یوسفی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سروآباد اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۰ فقره پرونده قاچاق در مرز باشماق مریوان تشکیل شده و در این رابطه ۱۸۰ متهم دستگیر شده اند.

وی افزود: کالاهای مکشوفه شامل سه تن گیاهان مرتعی، ۶۴ هزار لیتر مشتقات نفتی، سه تن قطعات خودرو، ۱۶۲ تن گوجه فرنگی، ۵۵ دستگاه گوشی همراه، یکدستگاه خودروی سواری بنز وارداتی قاچاق، ۲۵۰ عدد نردبان، ۹ تن قند، نشاسته گندم و آرد ذرت، ۲ هزار قطعه لاک پشت گوش قرمز، ۷۵۰ کیلوگرم مکمل دام و طیور و عدم وصول ۲ محموله ترانزیتی پوست نمک زده و مازوت است.

 مسئول قضایی گمرک باشماق مریوان یادآور شد: سال گذشته نیز ۳۰۰ فقره پرونده قاچاق در مرز باشماق مریوان تشکیل شد که در این رابطه ۴۲۱ نفر متهم دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شد.

وی اضافه کرد: ارزش محموله های کشف شده سال قبل در این مرز نیز  ۱۰۳ میلیارد ریال است که اقلام عمده آن شامل ۷۳۵ هزار لیتر مشتقات نفتی، گوشت، دنبه گوسفندی، ۲۶ تن جگر مرغ، ۵۰ تن گیاه مرتعی، ۲۰ تن قطعات یدکی خودرو، ۲۸ تن لوبیا، مشروبات الکلی، روغن نباتی، قند، برنج، ۱۷۵ تن گوجه فرنگی، سه فقره محموله ترانزیتی قطعات خودرو به وزن ۷۵ تن، قرص های پیش ساز مواد مخدر شیشه، کود شیمیایی و سم و ۱۱۰ تن سیب زمینی بوده است.


کالاهای سلامت محور خط قرمز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: استانداری کردستان در مورد کالاها و اجناسی که با سلامت مردم سروکار دارد، هیچ گونه اغماض و چشم پوشی ندارد و با متخلفان به شدت برخورد می کند.

علی خدا ویسی افزود: اقلام سلامت محور مستقیما با سلامت افراد جامعه ارتباط دارد و خسارات و تلفات جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند، لذا در این ارتباط با خاطیان به شدت مبارزه و مقابله خواهد شد.

وی با اشاره به ورود داروهای قاچاق به استان گفت: آمار نشان دهنده افزایش ۴۵ درصدی ورود داروی قاچاق به استان را دارد که این مهم زنگ خطر جدی است و در این رابطه به علوم پزشکی استان تاکید شده که نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشد.

وی یادآور شد: یکی از معیارهای برآورد عملکرد شهرستان ها در بحث پایش و بازرسی از انبارها است و در این راستا به اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان های اعلام شده که نظارت و پایش را در سطح شهرستان‌ها افزایش داده و نسبت به شناسایی انبارها اقدام کنند.

خداویسی تاکید کرد: تا ۱۵ مهر امسال فرصت داده شده است اصناف و تجار انبارهای خود را در سامانه ثبت کنند و بعد از این تاریخ هر انباری که شناسایی شود و در سامانه ثبت نشده باشد، جریمه سنگین می‌شود.

وی افزود: طبق بند ۳ ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادارات و دستگاه های ذیربط باید با اداره صمت شهرستان همکاری لازم را داشته باشند و نسبت به بازرسی، شناسایی و پایش انبارهای دپوی کالا و اجناس اقدام کنند.

 افزایش ۵۱ درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز در سروآباد

فرمانده نیروی انتظامی سروآباد نیز در این جلسه از افزایش ۵۱ درصدی کشف محموله های قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در پنج ماه نخست امسال بیش از ۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان سروآباد کشف و ضبط شده است.

سرهنگ علیرضا کرجی افزود: در پنج ماه سال قبل میزان کشفیات کالاها و اجناس قاچاق در شهرستان سروآباد ۶۰ میلیارد بود که امسال ۳۰ میلیارد ریال بیشتر از این آمار کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کرد: فرماندهی انتظامی در راستای تحقق بخشی به شعار معظم له و حمایت از کالای ایرانی باهرگونه قاچاق کالا و ارز مقابله خواهد کرد و حافظ منافع داخلی و حامی تولیدکنندگان داخلی است.

۷۳۵۴ / ۳۰۳۴
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.