احمد ذکریایی‌نژاد روز دوشنبه در جلسه بیمه محصولات کشاورزی در کارگروه دام و طیور اظهار داشت: در سال جاری به ۳۱۵ متقاضی بخش دام ۳۰۳ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که با استفاده از این اعتبار ۳۴۳ فرصت شغلی تثبیت و ۹۸ فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شد.

وی اضافه کرد: تمام تسهیلات و خدمات که برای دامداران ارائه می شود منوط به بیمه کردن دام‎هاست و پروانه بهداشتی نیز پیش نیاز موافقت صندوق بیمه کشاورزی است.

ذکریایی‌نژاد افزود: عملیات اجرایی بیمه اجباری دام در استان و در تمام سـطوح دامداری های استان اعم از دام سـبک و سنگین، آبزیان و زنبور عسل و طیور توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید با همکاری بانک کشاورزی، اداره کل دامپزشـکی، جهاد کشاورزی، سازمان‌های نظام دامپزشـکی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اتحادیه‌های مربوطه صورت گیرد.

وی یادآور شد: تمام دام‌های استان، باید در برابر مخـاطرات، تحت پوشـش بیمه اجبـاری دام (پایه) قرار گرفته و خسارت ناشی از این نوع مخاطرات تنها توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی به متقاضیان پرداخت میشود.

ذکریایی‌نژاد تاکید کرد: دامداران می توانند غیر از بیمه اجباری (پایه)، دام‌های خود را در برابر سایر مخاطرات و بیماری‌ها در صندوق بیمه محصولات کشاورزی و یا سایر شرکت ها بیمه کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان کردستان گفت: تمدید پروانه و گواهی بهداشتی دامداری و هرگونه مجوز بهداشتی دیگر، منوط به ارائه بیمه‌نامه اجباری دام از طرف متقاضی است و با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام دام‌ها در زمان شیوع بیماری خسارت بهره برداران کم می‌شود و چرخه تولید و اقتصاد دام استان از حرکت باز نمی‌ماند.

وی گفت: همکاری صندوق بیمه و تمام قسمت‌های مربوطه در این زمینه بسیار مفید و تاثیر گذار است و کارگاه‌های آموزشی برای توجیه بهره برداران در خصوص منافع این طرح ضروری است.

 آمار عملکرد بیمه استان کردستان در سال ۱۳۹۷ در بخش دام ۱۳۳ هزار و ۹۱۳ راس، در بخش طیور ۲۹ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۰ قطعه و در بخش زنبور عسل نیز ۱۸ هزار و ۵۲۱ کلونی بود.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.