سید جمیل احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر۱۳۸ کارگاه آموزشی ثابت و سیار در این استان فعال است که سالانه ۱۵ درصد آنها در حوزه تجهیز، تکمیل و ارتقا بروز رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه به صورت میانگین حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر - ساعت آموزش‌های مهارتی به متقاضیان کردستانی ارائه می‌شود اضافه کرد: طی ۶ ماه گذشته این آمار یک میلیونو ۵۷۶ هزارو ۸۴۳ نفر ساعت است.

احمدی افزود: در سطح استان ۱۶ مرکز آموزش فنی و حرفه ای چارت دار دولتی  به عنوان مراکز ثابت و تیم‌های سیار که زیر مجموعه‌ این مراکز در استان است در قالب آموزش در پادگان‌ها، زندانها، جوار دانشگاه‌ها و روستاها فعالیت می‌کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹ هزارو ۵۳۷ نفر در این کارگاه ها از آموزش های مهارتی بهره‌مند شدند افزود: این آموزش‌ها در ۲۷۱ حرفه که شامل ۳۵ رشته بوده ارائه شده است.

وی تاکید کرد: در این کارگاه ها ۴۸۳ حرفه توسط ۱۰۵ مربی آموزش داده میشود و این آموزش‌ها به تناسب نیاز هر شهرستان برای ایجاد اشتغال و نیروهای شاغلی که در برخی از موارد نیاز به ارتقا سطح مهارت دارند انجام می‌شود.

احمدی گفت: بیشتر افرادی که برای یادگیری مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند تحصیلکرده‌های دانشگاهی هستند که این امر تبدیل به پلی برای تعامل میان دانشگاه و بازار کار شده است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.