به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عطا جویا با انتقاد از نحوه بررسی دفاتر مالی واحدهای صنعتی توسط حسابرسان تامین اجتماعی اظهار داشت: ما به بازرسی معترض نیستیم و بر این باوریم که باید باشد اما این امر هم در ذات خود دارای چارچوب های منطقی است و انحراف از آن باعث تحمیل زیان های گسترده به اعتماد عمومی، نگرش جامعه به قانون و فعالیتهای اقتصادی می گردد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: در بازرسی باید دنبال تخلف رفت نه به بهانه بازرسی مشکل آفرینی نمود برای نمونه یک فرد به مدت محدود یکروزه در یک واحد صنعتی اقدام به خالی نمودن بار نموده و وجه دستمزد وی در دفاتر ثبت می گردد و بازرسان تامین اجتماعی در زمان بازرسی به بهانه ی بیمه ننمودن فرد مذکور برای واحد اقتصادی پرونده تخلف تشکیل داده و به انواع مختلف آنها را جریمه می کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذار و کارآفر ین باید مورد حمایت قاطع مجموعه حاکمیت و همچنین بدنه اجتماعی باشد تا بتواند نقش خود در اشتغال، تولید، تجارت و .... را بازی نماید اما باعث تاسف است که در جامعه ما یا آنها را ظالم و مستکبرمعرفی می نماییم و یا به بهانه های مختلف آنها را مورد فشار قرار می دهیم و تا این فرهنگ و نگرش عوض نشود به هیچ جایی نمی رسیم.

جویا اضافه کرد: وقتی که به سرمایه گذار احترام نگذاریم و کارآفرین را رانت جو بدانیم قاچاق و پولشویی رشد می کند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1261943
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.