لیلا آژیر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از اول امسال در مناطق حاشیه استان در حال اجرا است و در حال حاضر نیز با همکاری موسسه فرهنگی اجتماعی کژوان سنندج در ادارات و دستگاه های اجرایی استان آغاز شده است.

وی افزود: دراین طرح علاوه براینکه جامعه مخاطب یعنی بانوان با حقوق خود آشنا می‌شوند، به مردان نیز آموزش تغییر رفتار داده و تلاش می‌شود روحیه خشونت‌گری آنان کاهش یابد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کردستان، یادآور شد: بسیاری از روانشناسان معتقدند این موضوع، مساله‌ای مردانه است و اگر قرار برکاهش آن باشد باید ابتدا بر روی آقایان کار شود بر همین اساس بحث خشونت علیه زنان وارد فضای اداری استان شده و کارگاه‌های آموزشی برای آقایان برگزار می‌شود.

مسئول موسسه فرهنگی اجتماعی که ژوان سنندج نیز به عنوان مجری طرح گفت: این طرح از چند روز پیش در سطح ادارات استان آغاز شده و اولین مخاطبان آن نیز کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بودند.

شیرزاد رحیمی افزود: در راستای اجرای طرح در ادارات،در صورت امکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی بصورت ویدیو کنفرانس، کارکنان شهرستانی نیز می توانند همزمان در این کارگاه‌ها شرکت کنند درغیر اینصورت بصورت جداگانه در شهرستان نیز این کارگاهها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این کارگاه‌ها از اساتید و مدرسان برجسته دانشگاهی و روان شناسان بهره گرفته می شود، اظهار داشت: با شروع فصل تعلیم و تربیت این طرح در مدارس نیز آغاز شده و در سه فاز برای دانش آموزان، اولیای دانش آموزان و اولیای مدارس اجرا می‌شود.

مسئول موسسه فرهنگی اجتماعی که ژوان سنندج یادآور شد: این طرح در محورهای پایش سلامت جسمی کارکنان، پایش سلامت روانی کارکنان، کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان، حقوق ابتدایی کودک، پیشگیری ازاعتیاد زنان و دختران، تاب آوری همسران و خانواده های زندانیان و تاب آوری زنان و خانواده ها در بلایا و حوادث طبیعی اجرا می‌شود.

طرح کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان و خانواده توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری سازمان های مردم نهاد دراستان با اولویت سکونت های غیررسمی و حاشیه شهرها اجرا می‌شود.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.