آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در سنندج اظهار داشت: این ناتوانی دشمن در حمایت و دفاع از کشورهایی که خود را حامی آنها معرفی کرده، شکست و ضعف آنها را عیان کرده و فروپاشی آنها نیز به زودی اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: دشمنان و استکبار جهانی زمانی هر اراده‌ای می‌کردند سریع آن را عملی می‌ساختند اما امروز از خود هم نمی‌توانند حفاظت کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هشت سال دفاع مقدس افزود: آنها از طریق جنگ قصد براندازی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را داشتند اما وقتی مردم به میدان آمدند نه تنها صدام و صدامیان را پشیمان کردند بلکه به گفته امام راحل ابهت ۲ ابرقدرت را شکستند.

وی گفت: وقتی جبهه مقاومت شکل گرفت و مسلمانان دست به دست هم دادند از توانمندی برخواردار شدند که امروز کسانی که به دنبال خاورمیانه بزرگ و حاکمیت اسرائیل بودند به دور خود دیوار می‌کشند گ در تلاش برای حفظ خود هستند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه این نظام و نیروهای مسلح همیشه از مستضعفین حمایت کرده‌اند اظهار داشت: خداوند با عنایت به ایران، ما را از نظر تجهیزات نطامی قدرتمند کرد.

انقلاب اسلامی توازن قدرت در جهان را برهم زده است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر مولفه‌های قدرت خویش امید امت اسلامی، نهضت‌های آزادی‌بخش در جهان شده و توازن قدرت جهانی را بر هم زده است.

سردار محمدحسین رجبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی خود را به عنوان یک قدرت جهانی مطرح کرده و در روند مسائل منطقه‌ای و جهانی تاثیرگذار است.

وی  افزود: ولایت فقیه و رهبری امت یکی دیگر از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی است که کارآمدی خود را بعد از ۴۰ سال از انقلاب به خوبی، به صورت راهبردی و با تاثیر فراوان به جهانیان نشان داده است.

وی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را یکی دیگر از مولفه‌های قدرت ایران بیان کرد و اظهار داشت: این نیروها خود را در قدرت بازدارندگی و در اقتدار جهانی با نهایت صلابت نشان داده اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: مردم همیشه در صحنه مولفه دیگر قدرت انقلاب اسلامی است که در طول ۴۰ سال عمر انقلاب همه سختی‌ها را در تراز انقلاب و اسلام به بهترین وجه تحمل کرده‌ و زمینه را برای پیروزهای مختلف فراهم کرده است.

وی افزود: کردستان به لطف خدا و خون پاک شهیدان به استانی امن و در حال توسعه‌ در جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. 

سردار رجبی اضافه کرد: با وجود امنیت پایدار در کردستان این استان برای توسعه و معیشت پایدار قدم برداشته و مردم استان در متن این پایداری قرار دارند و همواره دشمنان این آب و خاک را مایوس کرده اند. 

۳۱ شهریور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۵۹ تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید که طی آن بیش از ۱۸۸ هزار نفر به شهادت رسیدند، به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

آمار شهدای دفاع مقدس ۱۸۸ هزار و ۱۵ نفر است که از این تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۳۵ نفر در جبهه های جنگ و ۱۶ هزار و ۷۰۸ نفر بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای دشمن در شهرها و مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

جنگ تحمیلی در تابستان ۱۳۶۷ به پایان رسید.

استان کردستان پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

6108 / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.