این آیین صبح روز یکشنبه در بلوار شهید بهشتی سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و فرماندهان سپاه بیت المقدس، لشگر ۲۸ پیاده ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی انتظامی کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده های شهدا، روحانیون و اقشار مختلف این شهرستان برگزار شد.

در این آیین نیروهای مسلح با صدای پرصلابت 'الله اکبر' آمادگی خود در برابر تمامی توطئه های احتمالی به نمایش گذاشتند و فرزندان خطه خونین رنگ کردستان صدای غیوری و سلحشوری مردم کُرد را در گوشه ای از ایران عزیز طنین انداز کردند.

سان نیروهای مسلح مستقر در کردستان به مناسبت شروع جنگ تحمیلی با هدایت سپاه بیت المقدس با تلاوتی چند از قرآن مجید و ادای احترام مسئولان کشوری و لشکری از مقابل تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی برگزار شد.

یگان‌های نمونه نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، انتظامی، مرزبانی، بسیج مردمی) از مقابل کلام الله مجید رژه رفتند و قدرت و آمادگی دفاعی بالای خود را به نمایش گذاشتند.

تیم های رژه موتوری، تانک، خودرویی و پیاده نظام با نظم خاصی از جلوی جایگاه رژه رفتند و مقتدرانه نشان دادند جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کردستان از جمله سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مردمی آماده دفاع در برابر هر گونه تهاجم و تجاوز به ایران اسلامی است.

۳۱ شهریور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۵۹ تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید که طی آن بیش از ۱۸۸ هزار نفر به شهادت رسیدند، به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

آمار شهدای دفاع مقدس ۱۸۸ هزار و ۱۵ نفر است که از این تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۳۵ نفر در جبهه های جنگ و ۱۶ هزار و ۷۰۸ نفر بر اثر حملات هوایی و توپخانه ای دشمن در شهرها و مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

جنگ تحمیلی در تابستان ۱۳۶۷ به پایان رسید.

استان کردستان پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.