سردار علی آزادی روز شنبه اظهار داشت: طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا با هدف افزایش ضریب امنیتی و ناامن کردن محیط برای فعالیت قاچاقچیان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح در مریوان، بیش از چهار میلیارد ریال کالای قاچاق شامل بیش از ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی، ۱۲۰ بسته تنباکو خارجی و ۲۳۴ بسته پودر دارویی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: کشف ۱۵۷ بطر شربت دارویی، سه هزار و ۶۲۰ لیتر مایع شیمیایی فرمالین و سه هزار لیتر مایع جرمگیر خارجی با برند SD از دیگر کالاهای قاچاق کشف شده در این عملیات بود.

سرهنگ آزادی ضمن اشاره به دستگیری ۲ نفر در این عملیات از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا و ارز را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

 کشف البسه قاچاق

فرمانده انتظامی کردستان همچنین از کشف ۴۲۰ ثوب کاپشن مردانه قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی کردستان در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا موفق به شناسایی خودروی حامل این مقدار پوشاک قاچاق شدند.

سردار آزادی یادآور شد: با هماهنگی مراجع قضایی خودروی مورد نظر که از نوار مرزی استان بارگیری شده بود در یکی از خیابان های سنندج متوقف و در بازرسی از آن ۴۲۰ ثوب کاپشن مردانه قاچاق کشف شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات راننده خودرو دستگیر و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 استان کردستان یکی از استان های مرزی کشور است که حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و اکنون دارای سه بازارچه مرزی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد در سروآباد است. 

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.