محسن علوی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری سقز اظهار داشت: تکریم مردم از شاخص‌ها و ویژگی های بارز دستگاه قضا در سقز بوده است.

وی اضافه کرد: بنابراین از رئیس دادگستری جدید سقز هم خواستارم به افزایش حقوق پزشکان و کادر پزشکی قانونی سقز توجه ویژه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری کردستان نیز در آیین گفت: قسمت اعظمی از نیروها و کارکنان دستگاه قضا که در کردستان مشغول به خدمت هستند غیر بومی است بیشتر آنان علاقه مند به بازگشت به محل تولد هستند.

محمدرضا مترقب کمبود کادر قضا و نیروی اداری را یکی از مشکلات دادگستری کردستان برشمرد و یادآور شد: کاهش اطاله دادرسی نیازمند نیرو و کادر اداری بوده و نیروی انسانی برای دادگستری کردستان ضروری است.

وی در ادامه بر اهمیت ابلاغ الکترونیکی در سرعت بررسی پرونده های قضایی، اهمیت آگاهی متهمان و محکومان پیرامون حقوق خود تاکید کرد.

فرماندار ویژه سقز نیز در آیین اظهار داشت: برقراری عدالت از وظیفه های دستگاه قضا بوده و استقرار عدالت، پایه و اساس توسعه پایدار است.

کامیل کریمیان با بیان اینکه قاضی فردی بی طرف است که به دور از جانبداری جناح گرایی و سیاسی کاری، قضاوت می کند، بیان کرد: قضات افرادی هستند که با تسلط به حوزه های سیاست، امنیت، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع به دنبال احقاق حق عامه مردم است.

وی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم پایین آمده است، گفت: چاقوکشی و افزایش دعواهای مردم و درگیری بین افراد در شهرستان سقز یکی از جرم های نگران کننده است که بایستی با اقدامات قاطع قضایی و ایجاد بسترهای فرهنگی و پیشگیرانه در راستای کاهش زمینه وقوع جرم تلاش کرد.

کریمیان برای رفع مشکل پزشکی قانونی در شهرستان از ریاست قوه قضاییه و نماینده ویژه وی در سفر به سقز و رئیس کل دادگستری کردستان تشکر کرد.

فرماندار سقز از تلاش دادگستری و دادستانی برای تسریع در رفع مشکل پرونده های معارضان پروژه های عمرانی شهرستان تقدیر کرد و در ادامه خواستار راه اندازی شعبه دادگستری در شهر صاحب شد.

در این آیین کیوان جهانی به عنوان رئیس دادگستری سقز و علیرضا رضاپور به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی و از خدمات بهادر اسدی تقدیر شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.