اسداله رازانی عصر چهارشنبه در دومین جلسه ستاد راهبری صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اظهار داشت:  یک میلیون و ۵۴ هزار نفر از این تعداد بیمه شده فعال بوده و  ۱۰۶ هزار نفر نیز از مزایای بازنشستگی و مستمری آن بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: این صندوق یک خدمت ممتاز در تراز کشورهای توسعه یافته بوده که با همت دولت تدبیر و امید در حال طی مسیر موفقیت است.

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه خدمات این صندوق از سطح یک تا هشت دسته بندی شده است افزود: ۸۰ درصد از بیمه شدگان روستایی ازسطح هشت یا همان بالاترین سطح ارایه خدمات بهره‌مند هستند.

رازانی اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون ۲ میلیون روستایی سرپرست خانوار واحد شرایط برای عضویت در صندوق شناسایی شده‌اند دولت محدودیتی برای عضو گیری این افراد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور وجود ندارد و تاکید رئیس جمهوری زیر پوشش رفتن این افراد در کمترین زمان ممکن است.

وی با بیان اینکه در کردستان نیز ۴۴ هزار بیمه شده فعال وجود دارد که این میزان ۴.۳ درصد کل افراد عضو این بیمه در کشور را شامل می‌شود گفت: تلاش این بیمه پوشش ۱۸۰ هزار خانواده روستایی شناسایی شده که تحقق آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های استان است.

رازانی به چالش های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نیز اشاره کرد و افزود: عدم اعتماد مردم به بیمه و عدم اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها در استان‌ها  از چالش‌های بیمه است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی این صندوق ارایه خدمات بازنشستگی است افزود: هیات مدیره در تلاش است نام آن را از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به صندوق بازنشستگی کشاورزان، روستاییان و عشایر تغییر دهد.

در این آیین از جبار احمدپور مدیر صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان و کارکنان این صندوق در استان به علت کسب رتبه اول کشوری در بررسی شاخص های عملکردی تقدیر شدند.

هم اکنون در کردستان  ۶۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند و از مزایای مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و فوت بهره مند می‌شوند که شامل ۴۳ درصد جامعه هدف روستایی است.

این صندوق در سال ۱۳۸۳ تاسیس و به عنوان یک صندوق کاملا دولتی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.