مصطفی شریعتی روز چهارشنبه در دومین همایش کارگزارن کردستان اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی کارگزاران در کشور ۵۰ درصد از کارگزاران حفظ شدند که شامل یک هزارو ۸۰۰ نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۹ کارگزار ممتاز در کشور معرفی شدند اضافه کرد: پنج نفر از این افراد، از کارگزاران کردستان هستند.

وی در خصوص رفع مشکلات کارگزاران افزود: صندوق در حال تدوین برنامه های جدید برای رفع مشکلات مختلف کارگزاران است.


۷۴ کارگزاری حوزه صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در کردستان فعال است
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: در حال حاضر ۸۹ کارگزار در این استان مجوز فعالیت دارند که ۷۴ مورد آنها فعال است.

جبار احمدپور در ادامه این جلسه اظهار داشت: تا قبل از اجرای دستورالعمل ساماندهی کارگزاران در این استان ۱۳۲ کارگزار وجود داشت که با ساماندهی این امور تعداد کارگزاران به ۸۹ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ کارگزاری در قالب دهیاریها فعالیت دارند افزود: ۳۱ کارگزاری ثبت شده جدید داریم که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

احمد پور اضافه کرد: موفقیتهای این صندوق در کردستان مدیون تلاش های کارگزاران است که اگر روی آنها سرمایه گذاری شود شاهد چشم اندازه مثبتی برای صندوق در کشور خواهیم بود.

هم اکنون در کردستان  ۶۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند و از مزایای مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و فوت بهره مند می‌شوند که شامل 43 درصد جامعه هدف روستایی است.

این صندوق در سال ۱۳۸۳ تاسیس و به عنوان یک صندوق کاملا دولتی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.