نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۲۶ هزار تُن گندم در این استان خریداری شده که ۷۲۵ هزار تُن از این میزان در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است.

جمال صالحی افزود: ارزش گندم ثبت شده در سامانه بانک به میزان ۱۲ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال بود که تاکنون حدود ۹۵ درصد از این مبلغ شامل ۱۱ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال به حساب بهره برداران واریز شده است.

وی مانده مطالبات گندمکاران کردستانی از دولت را ۶۹۲ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: دولت در سال جاری به منظور حمایت از تولید کنندگان برای هر تُن محصول تحویلی از سوی بهره برداران به مراکز بخش خصوص ۱۵۰ هزار ریال و مراکز بخش دولتی ۲۵۰ هزار ریال به کشاورزان بابت کرایه حمل پرداخت می کند.

صالحی اضافه کرد: از محل کمک‌های دولت برای حمل گندم به بهره برداران این استان که محصول خود را به مراکز نگهداری و سیلوهای دولتی تحویل داده‌اند ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

امسال گندم در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری شد که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده است.

روند خرید محصول در این مراکز تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته است.

۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.