مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان و یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و گمرک آن در بین ۱۰۷ گمرک فعال صادراتی کشور طی پنج ماهه امسال از نظر ارزش کالاهای صادر شده با رقم ۲۱۲ میلیون دلار رتبه ۱۸ را کسب کرده است.

مدیرگل کمرکات کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان ترانزیت داخلی مبداء از گمرک باشماق در پنج ماهه امسال ۲۶ هزار و ۴۸۳ تن به ارزش ۷ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۵۶۲ دلار بوده است.

بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه ۲۵۰ هزار و ۲۵۹ تن کالا به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۶۱۴ دلار هم در این مدت ترانزیت خارجی مبداء  از این گمرک انجام شده است افزود: میزان ترانزیت خارجی مقصد از این گمرک هم در پنج ماهه امسال ۴۰۰ هزار و ۵۵ تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۴ میلیون و ۳۵۱ هزار دلار بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع طی پنج ماهه امسال ۶۷۶ هزار و ۷۹۷ تن کالا از گمرک باشماق ترانزیت شده که از این نظر در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

رحمانی‌پور اظهار داشت: ارزش کل کالاهای ترانزیت شده یک میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۱۸۶ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافت.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

گمرکات کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.