علیرضا الوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ساماندهی اخذ مالیات یکی از برنامه‌های سازمان امور مالیاتی تحت پوشش قراردادن تمامی مشاغل و اصناف است.

وی اضافه کرد: به موجب بند (ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال  ۹۸ و آیین‌نامه ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، تمام مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و یا سازمان دامپزشکی و سامان نظام دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند تا نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه فروش و دستگاه کارتخوان اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: این مشاغل تا اواسط شهریور امسال فرصت داده شد تا نسبت به ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروش (کارتخوان) اقدام کنند که تاکنون به طور تفکیک شده درصد تمکین و ثبت‌نام پزشکان کردستان از سوی سازمان امورمالیاتی به استان اعلام نشده است.

وی در بین این مشاغل کار پزشکان در کردستان را شفاف دانست و اظهار داشت: براساس تعداد نسخه ویزیت، پزشکان در این استان اقدام به پرداخت مالیات کردند و مشکلی در این رابطه نداریم.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه وجود کارتخوان برای رفاه حال مردم است، یادآور شد: سال‌ها است تعامل مطلوبی بین پزشکان و اداره کل امورمالیاتی و سازمان‌های تامین اجتماعی و بهزیستی و کمیته امداد استان برقرار است.

الوندی افزود: با توجه به اینکه در استان مشکل فرار مالیاتی پزشکان را نداریم لذا اگر همه در سایت سازمان برای دریافت کُد اقتصادی هم اقدام کنند میزان پرداخت مالیات از سوی این قشر تغییری نخواهد کرد.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.