مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز یکشنبه در کارگروه قرآن و عترت این اداره کل با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی آیات با عنوان نغمه‌های محمدی در استان اظهار داشت: این جشنواره برای تبیین توسعه و ترویج مفاهیم ناب در سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و ایجاد همدلی، اخوت و اتخاد مضاعف در بین هنرمندان با مضامین و محتوای نغمه‌های محمدی، آواها و سبک‌های در مدح و ثنای نبی مکرم (ص) برگزار می‌شود.

جلال قلعه شاخانی  با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در روزهای آینده اعلام می‌شود، اضافه کرد: همسرایی و سرودهای در مدح و منقبت نبی مکرم اسلام (ص) رشته‌های بخش گروهی و مولودی خوانی و ابتهال رشته‌های بخش انفرادی و تجلیل از پیشکسوتان عرصه مولودی خوانی و ابتهال قسم های مختلف جشنواره قرآنی آیات است.

 وی با اشاره به ثبت نام بیمه فعالان قرآنی استان گفت: نام نویسی ۱۸۵ نفر از فعالان قرآنی استان در صندوق اعتباری هنر انجام شده است و این افراد می توانند از مزایایی بیمه بهره‌مند شوند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با تاکید بر تشکیل موسسات قرآنی در سطح استان افزود: مدارک و مستندات ۱۵ موسسه نیز  جمع آوری و به محض تایید پروانه فعالیت برای آنها صادر می‌شود.

قلعه شاخانی خواستار افزایش موسسات قرآنی استان تا پایان سال شد و افزود: تعداد بسیار بالای مساجد و امامزادگان و وجود شاخصه‌هایی دینی و قرآنی استانی همچون بیشترین تعداد مکان‌های مذهبی و دینی و قرآن‌های تاریخی نشان از عشق و ارادات مردم استان در حوزه قرآنی دارد و لازم است از این ظرفیت برای ترویج و تقویت فعالیت های قرآنی بهره گرفت.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.