محمد دره‌وزمی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تاکید بر اینکه باید در راستای اجرای تصمیمات ملی تسهیلگری شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود حمایت از تولید گفتمان مشترک همه مسئولان باشد.

وی اضافه کرد: هیچ دستگاه و اداره‌ای حق ندارد برای واحد تولیدی که به دستگاه‌های خدمت‌رسان، مالیات و تامین اجتماعی بدهی دارد، اجراییه صادر کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: اگر واحد تولیدی با مشکلی مواجه شده و بدهی دارد باید آنرا ابتدا با دستگاه متولی مطرح و تا برای رفع آن رایزنی شود و سپس در صورت حل نشدن در کارگروه رفع موانع تولید عنوان می‌شود.

دره‌وزمی اعلام کرد: اگر هر دستگاه اجرایی برای واحد تولیدی فعالی که حتی یک نفر اشتغال دارد، اجراییه بدون مصوبه کارگروه رفع موانع تولید صادر کند، تخلف کرده است.

وی یادآور شد: امسال چون شرایط اقتصادی کشور و به تبع استان متفاوت از سنوات گذشته است می‌طلبد بر اساس این وضعیت تصمیماتی اخذ شود و از بزرگترین تولیدکنندگان ما واحدهای صنفی هستند که تا به امروز در این کارگروه به وضعیت آنها پرداخت نشده است.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ حمایت از هر نوع تولیدی را تکلیف کرده است، افزود: در کشور ۴۵۰ اتاق اصناف و هشت  هزار اتحادیه صنفی با هشت میلیون اشتغالزایی داریم که این بخش ۱۸ درصد تولید ناخالص داخلی را هم به خود اختصاص دادند.

وی اعلام کرد:  ۶۸ هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در کردستان وجود دارد  که ۱۰ هزار و ۱۱۲ آن صنوف تولیدی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: دولت تصمیم گرفته از این بند قانونی ۲۰ درصد تسهیلات بازسازی و نوسازی را به صنوف تولیدی اختصاص دهد.

دره‌وزمی افزود: سهم  استان در کل تسهیلات ۲۰۹ میلیارد تومان است هرچند سقفی برای استان قائل نشدند و اگر بتوانیم تسهیلات بیشتر جذب کنیم محدودیتی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در بخش نوسازی سهم تسهیلات استان ۷۴۰ میلیارد ریال است که ۲۰ درصد آن معادل ۱۴۸ میلیارد ریال به صنوف تولیدی تسهیلات با نرخ بهره ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

۲۵۹ کارگاه استان در بخش‌های مختلف درخواست بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب بیمه تامین اجتماعی را دادند که در این جلسه کارگروه رفع موانع تولید تایید و تصویب شد.

علاوه بر این به مشکلات مرغداری، چندین واحد دامداری ، شیلات و سیلو در استان پرداختند.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.