حسین خوش اقبال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها موظفند برحسب درخواست وزارت کشور، فرمانداری‌ها و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار ستاد انتخابات و هیات اجرایی آن قرار دهند.

وی اضافه کرد: طبق تبصره ۱ این ماده قانونی، برای اعمال نظارت بر انتخابات تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرای وظیفه دارند حسب درخواست شورای نگهبان و هیات‌های منصوب از جانب آن، کارکانان خود را در اختیار این شورا قرار داده و زیرمجموعه وزارت کشور شامل استانداری، فرمانداری‎ها و بخشداری‎ها موظفند نیز امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: طبق ماده ۷۹ این قانون نیزمجازات تخلف از مقررات مواد ۱۱، ۲۴، ۳۴، ۴۰، ۵۳ و ۶۰ و تبصره های مربوطه این مواد با رعایت مقررات قانون رسیدگی به تخلفات اداری عبارت است از کسر حقوق، فوق العاده شغل و عناوین مشابه، خدکاثر تا یک سوم از یک ماه تا یکسال و یا انفصال موقت از یک ماه تا یکسال است.

خوش‌اقبال خاطر نشان کرد: مدت همکاری کارکنان با ستاد اجرایی، هیات نظارت و شورای نگهبان ماموریت محسوب می‌شود حق ماموریت آنان نیز از محل اعتبارات سازمان متبوع تامین و پرداخت می‌شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند امسال برگزار می‌شود.

استان کردستان دارای ۶ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بوده که از پنج حوزه انتخابیه وارد این مجلس شده‌اند.

حوزه‌های انتخابیه این استان شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره با ۲ نماینده و حوزه انتخابیه بیجار، حوزه انتخابیه سقز و بانه، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان و حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد هر کدام یک نماینده است.

۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.