شایسته احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون در این کانون ۲ هزار و ۸۹ نفر از کودکان و نوجونان شهرستان عضو هستند افزود: در ۶ ماهه اول امسال کتاب‌های کانون پنج هزار و ۱۵۳ بار به امانت سپره شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد اعضای کانون این میزان امانت در ازای هر عضو حدود ۲.۵ کتاب بوده که این مهم در نتیجه قرار گرفتن کتاب در محوریت برگزاری تمام برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان است.

مدیر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مریوان با بیان اینکه با این روش به امانت سپردن کتاب‌های کانون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است افزود: در طول ۱۲ ماه سال ۱۳۹۷ کتاب‌های کانون تنها چهار هزار و ۸۷۰ بار امانت گرفته شده است.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مریوان در جشن کتاب و آب

احمدی یادآور شد: هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مریوان دارای یک هزار و ۱۵۲ عضو پسر و یک هزار و ۷۳۸ عضو دختر است که ۱۵۰ نفر از آنان شامل ۱۰۰ دختر و ۵۰ پسر به عنوان اعضای ثابت هستند.

وی گفت: این کانون برنامه‌های خود در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی اجرا می کند که نقاشی، سفالگری و عکاسی رشته‎های فعال در بخش هنر است.

وی کارگاه آفرینش خلاق و نوشتن خلاق را از رشته های بخش ادبی و کاردستی، نمایش فیلم، نمایش عروسکی، نمایش خلاق و قصه گویی، روانخوانی کتاب، بازی، سرگرمی، مسابقات محلی، شعرخوانی و معرفی سرزمین و کتاب را از رشته های بخش فرهنگی این مرکز اعلام کرد.

وی گفت: کتاب و شعر خوانی از رشته های ویژه بخش نوجوانان و قصه گویی و نمایش نیز از رشته های ویژه بخش کودکان است.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.