محسن بیگلری روز شنبه در مراسم تجلیل از بهورزان سقز با بیان اینکه طرح تحول سلامت، اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در راستای خدمت به مردم است، اظهار داشت: موضوع توجه به وضعیت بهورزها در این طرح مطرح نشده و همچنان مغفول مانده است.

وی توجه به سختی کار بهورزها، برگزاری دوره‌ها برای روزآمد کردن آموزش‌ها و توانمندسازی آنان را ضروری اعلام کرد و افزود: تلاش نمایندگان حمایت از بهورزها در راستای بهبود وضعیت آنان در مسائل مختلف معیشتی و کاری است.

فرماندار ویژه سقز  نیز در این مراسم گفت: اجتماعی شدن سلامت رویکردی نوین برای تامین سلامت مردم است که بهورزان در این زمینه نقش مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند.

کامیل کریمیان اظهار داشت: بهورزان نقشی اساسی در روند پیشرفت حوزه بهداشت و سلامت دارند و مشارکت مردم نیز در حوزه سلامت، نقش مهمی در تحقق توسعه پایدار ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: اجتماعی شدن سلامت فرآیندی است که به انسان، راه‌های سالم زیستن در جامعه و خانواده را می‌آموزد و باعث ارتقا سلامت در اجتماع می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز نیز اظهار داشت: استخدام بهورزان جدید در این شهرستان امری ضروری بوده و برای خدمت به اهالی روستا گام بلندی در توسعه و خدمتگزاری است.

انور بهرامی با بیان اینکه ۱۴۰ بهورز در شهرستان سقز مشغول خدمت هستند افزود: تا پایان سال ۹۹ حدود ۴۰ بهورز بازنشسته خواهند شد که استخدام نیروی جدید برای جایگزین آنان لازم است.

وی اضافه کرد: کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان از بزرگترین دستاوردهای بهورزان در نظام بهداشت و سلامت بوده است و این کار شایسته جای تقدیر و تشکر دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.