مدیرکل انتقال خون استان کردستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۱۵۴ واحد خون کامل توسط یک هزار و ۴۵ اهداکننده مرد و ۱۰۰ اهداکننده زن اهدا شده است .

محمد سعید کریمیان با بیان اینکه طرح نذر خون برای پنجمین سال پیاپی همزمان با دیگر استان های کشور در کردستان اجرا شده است، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توزیع اهداکنندگان خون در بازه شصت روزه آغاز محرم تا پایان صفر است.

وی توزیع اهداکنندگان و حفظ ذخایر خون را دو دستاورد ارزشمند این طرح برشمرد و افزود: نیاز بیماران به خون همیشگی است و پاسخگویی به این نیاز با استمرار مراجعه و مدیریت حضور اهداکنندگان خون امکان پذیر است.

کریمیان از افزایش استمرار اهدای خون در دهه اول ماه محرم خبر داد و گفت: ۷۵۲ نفر از داوطلبین اهدای خون در دهه اول ماه محرم اهداکنندگان مستمر خون و ۴۴۰ نفر اهداکننده باسابقه و ۲۶۶ نفر نیز افرادی بوده‌اند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

کریمیان ادامه داد: انتقال خون کردستان در تلاش است تا آمار اهدای خون مستمر را افزایش دهد و از این رو آمار اهدای مستمر در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و آمار  خون های اهدایی توسط اهداکنندگان باسابقه و کمتر از سال گذشته است.

وی به استقبال چشمگیر اهداکنندگان خون شهر سریش آباد اشاره کرد و یادآور شد: برای چهارمین سال پیاپی تیم سیار انتقال خون دو  روز در سریش آباد مستقر شد تا صفوف انتظار اهدای خون را کاهش دهد و دریافت فرآورده‌های خونی را متناسب با درخواست مصرف آنها تعدیل شود.

کریمیان تعداد افراد مراجعه کننده به تیم سیار در شهر سریش آباد در تاسوعا و عاشورای حسینی را ۴۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: آمار مراجعه اهداکنندگان خون در سریش آباد ۱۲ نفر افزایش داشته است و  از این تعداد در مجموع ۳۶۸ واحد خون دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون کردستان ادامه داد: در شهر سریش آباد ۲۶۳ اهداکننده مستمر، ۱۰۵ اهداکننده با سابقه و ۶۲ داوطلب بار اولی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال پذیرش شدند.

وی در خصوص وضعیت اهدای خون در بیجار و سقز خاطرنشان کرد: در دهه اول ماه محرم ۱۶۷ اهداکننده سقزی و ۳۲۶ اهداکننده بیجاری جهت اهدای خون مراجعه کردند که به ترتیب ۱۳۵ و ۲۱۰ واحد خون کامل توسط آنان اهدا شده است.

کریمیان در خصوص آمار اهدای خون شهرستان سنندج اظهار کرد: ۵۴ داوطلب اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به مرکز اهدای خون سنندج مراجعه کردند و در نتیجه حضور آنان ۴۴ واحد خون اهدا و ۴ اهداکننده بار اولی نیز به جمع داوطلبین اهدای خون افزوده شد .

مدیرکل انتقال خون کردستان از حضور همیشگی اهداکنندگان خون تقدیر کرد و گفت : ادای نذر خون در مناسبت های خاص ماه محرم ارزشمند است اما کافی نبوده و ضروری است اهداکنندگان گرامی توجه ویژه ای به اهدای خون در تمامی روزهای سال داشته باشند .

در دهه اول محرم سال گذشته هزار و ۱۸۱ کیسه خون در کردستان اهدا شد که ۳۶۶ واحد آن را مردم سریش آباد در رزوهای تاسوعا و عاشورا اهدا کردند.

۹۹۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.