مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

مدیرکل گمرکات کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۲۶۲ هزار و ۴۹۲ نفر از طریق مرز باشماق وارد ایران شدند که این تعداد در پنج ماهه سال گذشته ۱۴۱ هزار و ۳۳۰ نفر بود.

بختیار رحمانی‌پور افزود: تعداد مسافران خروجی در پنج ماهه امسال نیز ۲۶۹ هزار و ۷۷۰ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه آن که ۱۳۵ هزار و ۲۹۹ نفر بوده ۹۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این مدت ۷ هزار و ۳۶۰ دستگاه خودرو هم از مرز باشماق مریوان خارج شده که نسبت به پنج ماهه سال گذشته ۹۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان یادآور شد: مجموع صادرات خروجی از گمرکات استان ۸۵۵ هزار و ۵۹۵ تن به ارزش ۵۰۶ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۶۰۷ دلار  بوده است.

وی اظهار داشت: میزان صادرات انجام شده پنج ماهه امسال از گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی ۱۰ درصد افزایش، از نظر ارزش دلاری یک درصد کاهش و از لحاظ ارزش ریالی هم ۱۴۶ درصد افزایش یافت.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.