آزاد حکمت روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ مشترک در نقاط مختلف استان از سرویس فیبر نوری بهره‌مند شده‌ و واگذاری این شبکه به تعدادی دیگر از مشترکان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه از این پس واگذاری خط تلفن ثابت جدید در استان بر بستر شبکه فیبر نوری خواهد بود، افزود: مسکن مهر دگایران سنندج، تازه آباد سقز، قای برده و بنی رزان بانه از جمله نقاطی هستند که به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای بیش از چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: سال گذشته در حوزه اجرای فیبر نوری ۱۰۰ درصد برنامه ها و اهداف این شرکت تحقق یافت.
حکمت بر توسعه و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی به عنوان اولویت خدمات شرکت مخابرات تاکید و اضافه کرد: پارسال همچنین عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در آساوله به عنوان اولین روستای استان آغاز شد. 
وی اظهار داشت: با بهره‌گیری از خدمات فیبر نوری می‌توان سرویس‌های مختلفی از جمله اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و سایر سرویس‌ها بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار داد. 
مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: ظرفیت نامحدود، بستر امن، امکان استفاده کامل از اینترنت اشیا، سیستم مبتنی بر آی پی و امکان هوشمند سازی، از جمله امکانات و ظرفیت‌های استفاده از فیبر نوری است. 

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است. 

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و ۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که ۴۸۸ هزار و  ۷۷۹ خط آن با ضریب نفوذ ۳۰ درصد مشغول بکار است، ضمن اینکه ضریب نفوذ همراه اول نیز به ۱۱۴ درصد افزایش یافته است.

۷۳۵۵/ ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.