نورعلی خزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با عاشورای حسینی، نماز ظهر در ۱۰ نقطه شهری استان و همچنین ۲۵ نقطه روستایی به صورت جماعت اقامه می شود.

وی افزود: نماز ظهر عاشورا در سنندج مقابل حسینیه و به امامت آیتالله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان و در شهرستان های دیگر استان و روستاها به امامت امامان جمعه و جماعات آن مناطق اقامه خواهد شد.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کردستان یادآور شد: همچنین با برنامه‌ریزی های انجام شده در مراسم عزاداری حسینی از مداحان بومی استان استفاده می‌شود و در این راستا ۵۰۰ مداح آمادگی خود را برای اجرای مداحی اعلام کرده اند.

وی برگزاری ۴۵۰ مراسم روضه خانگی توسط مسئولان هیات های مذهبی استان، برپایی ۱۲۰ ایستگاه صلواتی در طول مسیر عزاداری و اجرای دسته روی عزاداری توسط ۷۵ هیات مذهبی تجمیع شده را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام عزاداری حسینی در استان اعلام کرد.

خزایی اضافه کرد: در مجموع ۶۱۰ هیات مذهبی در سطح استان وجود دارد که ۴۰۰ هیات از این تعداد ایام محرم در اجرای برنامه های سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان مشارکت فعال دارند.

عزاداران حسینی همه ساله دهه اول محرم را به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ یار با وفای ایشان به سوگ می‌نشینند.
۷۳۴۸/  ۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.