حجت الاسلام علیرضا تکیه‌ای روز دوشنبه در همایش پرچمداران بصیرت در سنندج اظهار داشت: امام حسین (ع) برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حفظ دین مبین اسلام قیام کرد لذا باید برای حفظ اهداف ایشان و ترویج آن در جامعه تلاش کرد.

وی هیاتهای مذهبی را ظرفیتی مناسب در این زمینه دانست و اضافه کرد: بسیاری از مخاطبان این هیاتها را جوانان تشکیل می‌دهند و باید با برخورد درست با این قشر زمینه آگاه‌سازی و روشنگری آنها در جامعه را فراهم کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: دشمنان همواره در پی ضربه زدن به اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی هستند و می‌خواهند مردم را با تفرقه و اختلاف از هم دور کنند اما چیزی که  می‌تواند خاری در چشم دشمنان باشد حفظ وحدت است که نباید آن را فراموش کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این همایش با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم گفت: بقاع متبرکه کردستان ظرفیت مناسبی برای برگزاری برنامه‌های مناسبتی و مذهبی به شمار می‌روند و هیاتهای مذهبی می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند افزود: برگزاری همایش پرچمداران بصیرت در روزهای نخست ماه محرم‌ فرصت ارزشمندی برای گرایش مردم به سمت فعالیت‌های مذهبی در این ماه و استقبال جوانان از برنامه‌های این ایام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز در این مراسم برنامه‌های این اداره را در ایام محرم اعلام و بر رعایت منشور شورای هیات‌های مذهبی و داشتن نظم در دسته‌جات دسته‌روی در این ایام تاکید کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه همچنین بر ایجاد تیم‌های نظارتی در هیات‌های دسته‌روی تاکید کرد و افزود: باید مسائل اخلاقی در این اماکن مذهبی با دقت رعایت شود.

۶۱۰ هیات مذهبی در کردستان آیین‌های ماه محرم را برگزار می کنند.

عزاداران حسینی همه ساله دهه اول محرم را به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ می‌نشینند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.