محمد امین زاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری با بیان اینکه سهم بانه در بخش اشتغال پایدار روستایی ۱۰۰ میلیارد ریال است اظهار داشت: در حوزه اشتغال پایدار روستای عملکرد شهرستان بسیار خوب بوده که با ۱۵۲ درصد شامل  ۱۶۰ میلیارد ریال جذب شده است.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی باید اهداف تعریف شده خود را دنبال و تسهیلات دریافتی را طبق اهدافی که برای آنها در نظر گرفته شده هزینه کنند و رصد و پایش واحدهای تولیدی با هدف بررسی مشکلات و مسایل در دستور کار قرار گرفته که با بررسی مشکلات و مسایل اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود.

امین زاده افزود: در حوزه تبصره ۱۸ استانی از ۴۹ طرح معرفی شده به بانک ها تنها چهار طرح پرداخت شده و با توجه به اینکه مبلغ این تسهیلات بسیار کم است بسیاری از طرح ها به اشتغال منجر نمی‌شود.

ارگروه اشتغال و رفع موانع سرمایه گذاری

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه نیز در این جلسه گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغال پایدار روستایی در سال گذشته به شهرستان اختصاص یافت که ۲۳۹ طرح در کمیته فنی فرمانداری مصوب و ۲۲۷ طرح با۲۷۷ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز به بانک های عامل معرفی شد.

فرشاد دباغی افزود: تاکنون ۲۵۶ طرح به مبلغ ۱۶۲ میلیارد ریال با معرفی  بانک های عامل پرداخت شده که درصد پرداختی نسبت به سهمیه شهرستان ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی به طرح های مشاغل خانگی و طرح های پشتیبان این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۹۸ طرح مستقل با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده که تاکنون برای ۱۶۵ طرح هشت میلیارد ۶۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه اشتغال پایدار روستایی ۳۲ طرح ویژه متقاضیان کمیته امداد امام خمینی ره) به بانک های عامل معرفی و پرداخت شده که برای هر طرح ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 سال گذشته در شهرستان بانه ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان پرداخت شد و برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.