آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر کردستان اظهار داشت:‌ فساد کم هم زیاد است و باید به سمت حذف آن برویم چونکه فساد اگر جزیی هم باشد و جلوی آن گرفته نشود به سرعت تسری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر حاکمیت در جهتی غلط قرار گرفت و در مسیر اشتباهی حرکت کرد جامعه هم به آن سمت می‌رود افزود: کسی که بی‌توجه به دین است شایعاتی را نشر می‌دهد درحالیکه آبروی مومن از حرمت کعبه مهتر است.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه اساس نهضت امام حسین (ع) با امر به معروف و نهی از منکر آغاز شد، گفت:‌ امام‌ حسین(ع) حرکت خود را حرکتی اصلاحی دانسته و برای رفع انحرافات اعلام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تاکید داشت که باید برای مردم راه را مهیا کنیم که دچار مشلات نشوند اظهار داشت:‌ این امام روش اصلاح امت اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و سیره پیامبر را اساس کار قرار می‌دهد.

سیاه‌نمایی خدمات دولت و نظام نهی از منکر نیست

دبیر ستاد امر به معروف کردستان هم در این همایش گفت:‌ چرا کاری می‌کنیم همه چیز سیاه جلوه داده شود این امر به معروف و نهی از منکر نیست.

محمود الله مرادی با اشاره به اینکه فرهنگ تشکر را باید در جامعه رواج دهیم اظهار داشت:‌ فقط نگوییم دولت و نظام باید این کار را انجام دهد و امروز آنچنان تبلیغات منفی شده که تلاش‌ها و فعالیت‌ها دیده نمی شود.

وی اضافه کرد:‌ نمی‌شود به خاطر دست کجی یا چشم ناپاکی برخی از افراد اندک، همه خدمتگزاران را زیر سئوال ببریم و تذکر باید به گونه‌ای باشد که فرد احساس کند در حق او دوستی می‌کنید.

الله مرادی با بیان اینکه سیاه‌نمایی همان کاری است که ضد انقلاب می خواهد افزود:‌ برخی تصور می‌کنند که خدمات دولت در منطقه ضعیف شود آنها تقویت می‌شوند اما این رویه به ضرر نظام جمهوری اسلامی است .

وی با تاکید بر اینکه اگر خدمات نظام را برجسته نکنیم مرتکب خیانت شده‌ایم گفت:‌ امر به معروف باید به شیوه‌ای باشد که افراد جامعه را  به سوی سلامت و ارزش‌ها سوق دهد.

وی اضافه کرد:‌اگر می‌خواهیم امر به معروف کنیم از خود شروع کنیم آنگاه می‌توانیم بگوییم امر به معروف به جایگاه مهمی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر یک روز استان کردستان را به عنوان منشا فساد و معضلی دیگر معرفی کنیم نفعی به مردم نمی‌رسد اظهار داشت: اگر فسادی وجود دارد من به عنوان امر به معروف و هرکسی دیگر در جامعه مسئول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اجاره نمی دهیم به عنوان ابزار انتقام گیری از دیگران مورد استفاده قرار گیرد گفت:‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد ۱۰۰ درصد ایجابی در راستای فریضتین برنامه های متعددی در سال‌های گذشته انجام داده است.

وی یادآور شد:‌اگر کارمندی، روستایی، کسبه، نظامی و هرکسی در جایگاه خود امر به معروف را به عنوان وظیفه دینی خود قلمداد کرد می توانیم بگوییم موفق بوده‌ایم.

از اول تا هفتم ماه محرم الحرام هر سال به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

۳۰۳۴/۶۱۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.