در چهارمین روز از هفته دولت، استاندار، مدیران کل و مسئولین کردستان، روز سه شنبه با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار کردند.

آیت الله حسینی شاهرودی در این دیدار اظهار داشت: سازمان بازرسی استان سلامت اداری ۹۸ درصد مدیران استان را تایید کرده و تنها ۲ درصد دارای فساد اداری هستند که برخورد با همین تعداد هم باید جدی باشد چرا که همه مجموعه خدوم دولت در استان را زیر سوال می برند.

وی تاکید کرد: بر اساس این گزارش که دیروز اعلام شد، کردستان در زمینه شکایات اداری در رده سی و یکم کشور قرار دارد و پایین بودن این آمار نشان می دهد که کردستان از لحاظ اداری فاسد نیست چرا که یکی از مصداق های فساد، آمار بالای شکایات است.

نماینده ولی فقیه در کردستان، به اغراق و مبالغه برخی رسانه ها درباره آمار تورم و گرانی در استان، اشاره کرد و افزود: کردستان در زمینه قیمت اجناس از بسیاری از استان وضعیت بهتری دارد.

وی تاکید کرد: فساد ولو هرچند کم و انگشت شمار که باشد، باید برچیده شود و از سویی فساد یک فرد را نباید به تمامی یک مجموعه تعمیم داد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، با بیان اینکه بسیاری از مصادیق فساد به زیرمجموعه ها برمی گردد و مدیران زحمتکش را هم زیر سوال می برد، خواستار نظارت بیشتر بر این زیرمجموعه ها و کارشناسان شد تا موجب اشاعه فساد نشوند.

ضرورت نظارت بر فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در کردستان، بر لزوم نظارت جدی بر فضای مجازی تاکید کرد و افزود: گردانندگان یکی از کانال‌های تلگرامی که در جهت تخریب مدیران اجرایی و تزریق یاس و ناامیدی فعالیت می کردند، دستگیر شدند.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه اهمیت این فضا به اندازه ای است که رهبر معظم انقلاب هم دغدغه آن را دارند، افزود: باید از این فضا برای امیدبخشی به جامعه و انعکاس خدمات استفاده کرد و هرجا که مشاهده می شود بخش هایی در صدد سیاه نمایی و ترویج ناامیدی هستند، با آنها مقابله کرد.

وی به مدیران اجرایی استان توصیه کرد: عملکرد و آمارهای واقعی را به اطلاع مردم برسانند تا فضای مجازی جولانگاه شایعات و اخبارکذب نباشد.

استفاده از مدیران نالایق مصداق فساد

نماینده ولی فقیه در کردستان، استفاده از مدیران نالایق و ناکارآمد را هم مصداق فساد دانست و تاکید کرد: جدیتی که در استان برای شفاف سازی رد زمینه فساد اداری وجود دارد، قابل تقدیر است.

وی از مسئولین ارشد استان خواست تا کارگزار خدمتگزار و کارآمد را از ناکارآمدها متمایز کنند و همانند حضرت علی (ع) در برخورد با متخلفان با شدت عمل کنند تا بعد نظارت بر عملکردها زیر سوا نرود.

آیت الله حسینی شاهرودی خیانت در هر سطحی را ناپسند دانست و با تاکید بر ضرورت حساسیت نسبت به بیت المال، یادآور شد: گاهی شاهد اسراف و ریخت و پاش های بی مورد هستیم و گاهی هم استفاده نکردن به موقع از بیت المال موجب اسراف می شود که باید با هر دو مورد مقابله کرد.

وی با بیان اینکه مدیران کاآمد نباید به بهانه ترس، از کار کردن باز بمانند، تاکید کرد: هرکاری که در چارچوب قانون باشد، جای ترس و بهانه ندارد.

پایبندی به اخلاق، رمز خودکنترلی

نماینده ولی فقیه در کردستان، بی توجهی جامعه و مدیران به تقوا، اخلاق و مسائل شرعی را مضموم دانست و اظهار داشت: اگر به این مسائل توجه شود، خود کنترلی بزرگی پیش می آید و انسان دیگر تن به هر کاری نمی دهد.

آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه نباید مسئولیت ها را به عنوان طعمه تلقی کرد، افزود: مسئولیت امانتی است که باید از آن خوب نگهداری کرد وبرای اعتلای آبروی خود و جامعه و نیز خدمتگزاری مناسب تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصل بر خوب بودن همه مدیران است، اظهار داشت: نظارت های جدی به صیانت از مدیران و کارکنان کمک می کند و در این زمینه حراست ادارات باید به غیر از نظارتهای رسمی، نظارت های غیررسمی و مخفیانه هم باید وجود داشته باشد، تا از سقوط مدیران جلوگیری شود.

ریشه بسیاری از فسادها در بنیان خانواده

نماینده ولی فقیه در کردستان، از مدیران استان خواست تا به خانواده های خود، کارکنان و همه جامعه رسیدگی کنند، چرا که بسیاری از فسادها در عدم توجه به خانواده ریشه دارد.

آیت الله حسینی شاهرودی توجه به وضعیت معیشت کارکنان را هم از ضرورت های مقابله با فساد دانشت و افزود: از فردی که حقوق دریافتی پایین تر از خط فقر دارد ، به سختی می شود انتظار دور ماندن از فساد را داشت و لذا باید فاصله حقوقی بین کارکنان برداشته شود چرا که حقوق پایین زمینه ساز فساد است.

وی برای بهبود وضعیت معیشت مردم هم به مدیران اجرایی پیشنهاد کرد تا مرزها را بشکنند و بین خود و مردم دیوار نکشند چرا که گاهی مردم از مسائل درون اداره ها بهتر از مدیران خبردارند و می توانند به حل مسائل کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، اضافه کرد: برای حفظ آرامش و امید در جامعه باید همه متحد و منسجم باشند.

نگاه ویژه رهبری و دولت به کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب، رئییس جموهر و همه وزرای دولت به کردستان، اظهار داشت: در پرتو این نگاه اگر با جدیت پای کار باشیم به همه حرف و حدیث هایی که در صدد تخریب چهره کردستان هستند، پایان می دهیم.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه کردستان از نعمتهای خدادادی بسیاری بهره مند است، اظهار داشت: افزایش ظرفیت زمین های آبی استان از ۱۰ هزار هکتار به حدود ۱۰۰هزار هکتار تحول بزرگی را رقم می زند.

وی به خدمات مطلوب دولت در کردستان هم اشاره کرد و افزود: در توسعه راهها، زیرساختهای ارتباطی، حمل و نقل، انرژی و دیگر عرصه ها کارهای بسیار خوبی در استان انجام گرفته است.

۹۹۳۷ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.