مصطفی فرامرزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد چهار نفر در میانگین سنی یک تا ۱۰ سال، ۶ نفر ۱۰ تا ۲۰ سال، چهار نفر ۲۰ تا ۳۰ سال، ۲ نفر ۳۰ تا ۴۰ سال، چهار نفر ۴۰ تا ۵۰ سال و ۲ نفر نیز در میانگین سنی ۵۰ سال به بالا بودند.

وی با بیان اینکه از این تعداد غرق شدگی ۱۹ نفر جان خود را از دست داده و سه نفر توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شده و از خطر مرگ نجات یافتند، افزود: کوچکترین فرد غرق شده کودکی ۲ ساله و مسن ترین آنها نیز فردی ۶۱ ساله بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ۶ مورد از افراد فوت شده در رودخانههای استان، هشت مورد در استخر، چهار مورد در دریاچه های سد استان و یک مورد نیز در چاه بوده است.

وی یادآور شد: شهرستان های سنندج و کامیاران هر کدام با چهار مورد بیشترین آمار غرق شدگی را در این مدت  داشته و بیجار و دهگلان نیز هر کدام با یک مورد کمترین تعداد افراد غرق شده را در مدت گذشته از سال جاری داشته اند.

فرامرزی با بیان اینکه بیشترین موارد غرق شدگی به دلیل ناآشنایی به فن شنا رخ می دهد، تاکید کرد، اگر کسی در حال غرق شدن بود مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند که نیروهای اورژانس در سریعترین زمان ممکن برای احیا و خالی کردن ریه‌های فرد در محل حاضر شوند.

اورژانس ۱۱۵ کردستان دارای ۵۸ پایگاه شهری و جاده ای، ۲ پایگاه موتورلانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک اتوبوس آمبولانس است.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.