رئیس بنیاد مسکن بانه روز یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح آسفالت معابر روستای ترخان آباد گفت: فاز نخست آسفالت معابر این روستا با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن، بخشداری و دهیاری با عملیات اجرایی جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت به طول ۵۵۰ متر اجرا شد.

بختیار خدری افزود: اعتبار فاز دوم این طرح نیز از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان تامین شده که ادامه آن نیز با آماده سازی مسیر انجام می شود.

افتتاح واحد تولید سفره یک بار مصرف «سیوان پلاستیک»

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه گفت: واحد تولیدی سفره یکبار مصرف در سه خط تولید فعالیت می کند و در آینده نیز تولید کیسه های پلاستیکی و وسایل و ظروف یکبار مصرف در این واحد تولید می شود.

احمد رحمانی افزود: برای بهره برداری از این واحد تولیدی ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۸ نفر در سه شیفت کاری به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی  با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید در این واحد سالانه یک هزار و ۲۰۰ تُن است که بخش زیادی به اقلیم کردستان عراق صادر می شود، اضافه کرد: این واحد تولید در زمینی به مساحت ۵۴۶ متر مربع احداث شده که سه واحد سوله ۱۰۲ متری در آن فعال است.

پروژه اصلاح شبکه برق روستای ترخان آباد

مدیر شرکت توزیع نیروی برق بانه گفت: با توجه به توسعه روستای ترخان آباد ترانس موجود ظرفیت تامین روشنایی روستا را نداشت و شبکه نیاز به تقویت داشت که اصلاح شبکه برق روستا در در سه قسمت اصلاح ۵۷۴ متر شبکه فشار ضعیف مجموعه روستا، افزایش قدرت ترانس فعلی و افزایش یک فیدر ورودی فشاز ضعیف به مجموعه اضافه شد که باعث رفع ضعف ولتاژ و کاهش تلفات انرژی می شود.

ارسلان محمدی با بیان اینکه اجرای این پروژه باعث استاندار سیستم ولتاژ و امکان تامین برق مشترک جدید روستای ترخان آباد شده است، افزود: در روستاهای ساوان و پاش گه وره دار پنج پروژه احداث پست اجرایی شده که ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت برای آنها هزینه شده و ۱۵۰ مشترک را پوشش می دهد.

 برقراری خط تلفن ثابت روستای ترخان آباد

رئیس شرکت مخابرات بانه گفت: پروژه برقراری خط تلفن ثابت روستای ترخان آباد با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات اجرا شده است.

مصطفی فتحی افزود: این طرح ۱۲۸ خط تلفن ثابت با ۶۴ شماره ای دی اس ال را پوشش می دهد.

به مناسبت هفته دولت ۵۳ طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی در شهرستان مرزی بانه به ارزش ۲۳۱ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ منفجر شد و ۲ یار امام (ره) محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر به شهادت رسیدند، دوم تا هشتم شهریور هر سال هفته دولت نامگذاری شده  است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.