نائب رئیس هیات امنای ستاد دیه کردستان روز یکشنبه در نشستی که برای بررسی پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به آزادی آنان تشکیل شد، گفت: بیش از ۳۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارد که مشکلات و نوسانات اقتصادی در جامعه موجبات افزایش این نوع از زندانیان بالاخص بدهکاران مالی را موجب شده است.

اسحاق ابراهیمی اضافه کرد:‌ افزایش زندانیان جرائم غیرعمد، ستاد دیه را در کمک به آزادی تعداد بیشتری از این نوع از زندانیان با مشکل مواجه ساخته است.

مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان از اعطای مبلغ پنج میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال به صورت بلاعوض برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال جاری خبر داد و افزود: از این مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ستاد دیه کشور و چهار میلیارد و ۲۵ میلیون ریال نیز از سوی ستاد دیه استان اعطا شده است.

وی با تقدیر از بانک‌های عامل که ستاد دیه را در امر اعطای وام‌های قرض الحسنه برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یاری می‌کنند،  یادآور شد: بانک‌های عامل ملی، ملت، تجارت و صادرات از ابتدای سال جاری تعامل خوبی را با ستاد دیه داشته و با پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

ابراهیمی نقش شکات در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را نیز قابل تقدیر دانست و  تاکید کرد: شکات پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد نیز همواره حامی ستاد دیه بوده‌اند به طوریکه طی پنج ماهه اول امسال با گذشت بیش از ۱۳ میلیارد ریال از حق خود ضمن کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد موجبات خشنودی خداوند متعال را نیز فراهم آوردند.

در این جلسه پرونده ۳۱ زندانی دیگر جرائم غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر و اقدامات لازم جهت کمک به آزادی آنان صورت گرفت.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.