به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آزاد حکمت ضمن تشریح کامل مزایا و تفاوت آن با  اینترنت پرسرعت ADSL اظهار داشت: استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم‌کشی مجدد، ارائه خدمات ارزش افزوده شامل خطوط تلفن SIP یا تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV  و ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترکین که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می‌شود از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL هستند.

وی با اشاره به اینکه سرویس LVDS  نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه با پهنای باند گسترده است افزود: این سرویس در حال حاضر در سنندج در دست اقدام است و برای سایر شهرهای استان نیز طرح های عملیاتی آن کارشناسی شده که با اجرای این سرویس کمترین سرعت اینترنت بر این بستر به ۲۵ تا ۵۰ مگابایت می رسد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه زمان واگذاری این سرویس از مرداد ماه جاری آغاز شده است و نسبتا مدت زمان کمی است تصریح کرد: سرویس VDSL مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است که بعد از طی کردن مراحل لازم ، تا کنون به ۱۴ مشترک این سرویس واگذار شده و کارها و اقدامات لازم برای سایر متقاضیان در حال انجام است.

حکمت با اشاره به اینکه ظرفیت انتقال استان ۵۴ (λ) لاندا افزایش یافته است، گفت: سرویس های مختلفی بر روی شبکه گسترده انتقال ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان حجم مصرفی اینترنت دریک شبانه روز در  استان ۵۰ (TB) ترابایت است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته و این نشان از ارتقاء کیفی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان همچنین به تشریح اقدام انجام شده درخصوص توسعه و ارتقاء سرویس ADSL  در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر۱۶۱ هزار و ۶۹۶ پورت ADSL  منصوبه در استان وجود دارد که تعداد ۹۲هزار و ۲۰۰ پورت آن واگذار شده است.

حکمت یادآور شد: با اجرای عملیات و پروژه های فنی و توسعه زیر ساخت های لازم، شرایط بهره گیری و استفاده ۱۹ هزار مشترک در ۴۸۰ روستا از اینترنت پرسرعت مخابرات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری خط های تلفن ثابت جدید در استان بر بستر فیبرنوری خواهد بود، افزود:     SIPPHONE از دیگر سرویس های قابل ارائه مخابرات به مشتریان است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: این سرویس یک اکانت یا خط تلفن روی بستر اینترنت است که مخابرات منطقه به مشتریانی که از اینترنت مخابرات استفاده می کنند آن را ارائه می دهد.

حکمت ظرفیت و سرعت نامحدود، عدم اشغالی خط تلفن مخابرات، عدم نیاز به شماره گیری شماره اتصال به شبکه، اقتصادی بودن سرویس مورد نظر، مصرف پهنای باند اندک اینترنتی، برقراری تماس با کیفیت عالی و بدون نویزهای خطوط تلفن مخابرات، امکان استفاده در مکان هایی که خط تلفن در دسترس نبوده و فقط اینترنت پر سرعت وجود داشته باشد، امکان تمدید آنلاین و گزارش سرویس بصورت اینترنتی و... را از جمله مزایای سرویس SIPPHONE  اعلام کرد.

وی تاکید کرد: اقدامات و کارهای زیرساختی برای راه اندازی سرویس یاد شده در استان انجام شده است که مخابرات منطقه این آمادگی را دارد که پاسخگوی متقاضیان برای واگذاری سرویس SIPPHONE  باشد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه این سرویس مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۳۰ مشترک SIPPHONE در استان کردستان از مزایا و خدمات آن بهره می گیرند.

حکمت ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده است که برای حذف وکاهش نقاط محروم روستایی به لحاظ بهره گیری از خدمات مخابراتی برنامه های چشمگیری در روستاها را در دست اقدام داریم.

وی به سرویس FTTH به عنوان یکی از جدیدترین سرویسهای تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: تاکنون عملیات و اقدامات فنی برای کابل کشی این سرویس در بیش از ۱۰۰ نقطه در سطح استان اجرا شده است .

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهارداشت: از آمار اعلام شده فوق ، در بیش از ۸۰ نقطه استان این سرویس واگذار و به دایری رسیده است که مسکن مهر دگران سنندج، تازه آباد سقز، قای برده و بنی رزان بانه، مجتمع استاندارد سنندج، مجتمع استخر شین، شهرک بهداشت، موسک ۳ مریوان و ... از جمله این نقاط هستند.

حکمت همچنین افزود: روستای آساوله سنندج، شهرک گلستان و بوستان بانه، فاز ۳ مسکن مهر سنندج و ... جز۲۰ نقطه باقی مانده استان هستند که تجهیزات و امکانات FTTH در آن نصب شده و بزودی نیز راه اندازی خواهد شد.

وی تعداد مشتریان سرویس FTTH در استان رایک هزار و ۳۷۳ مورد بیان کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت سازی برای ۴۱ هزار و ۶۰۰ مشترک دیگر در استان انجام شده است که مخابرات منطقه کردستان آمادگی خود را برای واگذاری این سرویس به متقاضیان جدید اعلام می دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که۴۸۸ هزار و ۷۷۹شماره آن با ضریب نفوذ  ۲۹.۸ درصد مشغول بکار است.

حکمت اضافه کرد: در راستای اجرای استراتژیهای مربوط به مسولیت های اجتماعی، ارائه یکسان محصولات مخابراتی به لحاظ کیفی و کمی و حذف مناطق روستایی کم برخوردار از امکانات و خدمات مخابراتی، برنامه ها و دستورالعمل های کارشناسی شده را تدوین و اجرا نموده ایم و برای تحقق این مهم که یکی دیگر از اهداف مخابرات منطقه است هیچ تلاشی را فرو گذار نخواهیم کرد.

وی در پایان بیان کرد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۶۰۱ روستای استان دارای ارتباط هستند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1245002
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.