سالن آمفی تئاتر روباز پارک ملت مریوان روز شنبه در دومین روز از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان افتتاح شد و شامل سالن آمفی تئاتر روباز، پیست اسکیت، پیاده راه و محلی برای اجرای بازی‌های بومی و محلی در مساحت ۲ هکتار و ۵۰۰ هزار مترمربع است.

سرپرست شهرداری مریوان در آیین افتتاح این طرح فرهنگی اظهار داشت: پروژه پارک ملت بیش از ۲ هکتار و ۵۰۰ هزار مترمربع مساحت دارد که هشت هزار مترمربع آن پیاده راه است.

سیروان ویسی اضافه کرد: با توجه به اینکه مریوان پایتخت تئاتر خیابانی ایران است، ایجاد فضاهایی برای اجرای نمایش در آن امری ضروری است و اجرای این پروژه هم در همین راستا بوده است.

سرپرست شهرداری مریوان اعتبار هزینه شده در این پارک را بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حدود چهار میلیارد هم برای ساخت آمفی تئاتر روباز هزینه شده که ظرفیت این آمفی تئاتر ۷۰۰ نفر است و امیدواریم در دیگر نقاط شهر هم بتوانیم چنین فضاهای ارزشمندی ایجاد کنیم.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز در این مراسم ضمن تشکر از شهرداری افزود: اضافه کردن یک متر مربع فضای فرهنگی در هر شهری نشان از بالندگی فرهنگی آن دیار است.

فاتح بادپروا اضافه کرد: امیدوارم با فراهم کردن بیشتر زیرساخت‌های فرهنگی، جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جهانی‌تر شود چرا که تئاتر یعنی فرهنگ و ملتی که تئاتر نداشته باشد فرهنگ هم نخواهد داشت و این یکی از ضرورت‌های برگزاری این رویداد است.

به گفته مسئولان شهر مریوان این پروژه در چند روز اخیر به همت کارگران شهرداری سرعت یافت و قابل افتتاح شد به همین دلیل روبان افتتاحیه این پارک توسط یکی از کارگران این طرح، بریده شد.

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یکم شهریور با اجزای نمایش سولکس از ایتالیا در پارک شانو سنندج کار خود را آغاز کرد.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) در هشت بخش شامل مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی اول تا پنج شهریور در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.