محمد امین زاده شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه ستاد سیانت از بازار شهرستان با بیان اینکه سایتهای اینترنتی مشکل اصلی در این عرصه است اظهار داشت: برخی از این سایت‌ها که پروانه کسب ندارند برابر قانون نظام صنفی باید برای فعالیت پراونه کسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از بازار و افزایش اعتماد خریداران باید تمام ارگان های مربوطه برای کنترل بازار همکاری کنند و با متخلفین به صورت جدی برخورد شود اضافه کرد: باید لیست تمام فروشگاه های لوازم خانگی مشخص و به ستاد نیروی انتظامی اعلام شود تا خریداران بتوانند از فروشگاه‌های معتبر اجناس با کیفیت خرید کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت بانه گفت: برای نظارت بر بازار در یک ماه اخیر ۳۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی با همکاری ارگان‌های مربوطه انجام شده و ۲۵  پرونده تخلف تشکیل شده است.

احمد رحمانی افزود: قیمت برخی از کالاها در مقایسه با دیگر شهرها بیشتر است و برخی از کالاها نیز نسبت به دیگر شهرها قیمت کمتر دارند و برای تنظیم بازار نیز اقلام مصرفی به صورت یارانه ای توزیع شده که باعث ثبات و کاهش قیمت ها شده است.

 حمید قادری رئیس اتاق اصناف بانه نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری ۴۳ پروانه کسب صادر و ۲۹۵ اخطاریه نیز به کمک کارگروه تنظیم بازار به کسبه متخلف اعلام شده است.

شهرستان مرزی بانه بیش از ۱۰۰ مجتمع تجاری در که در آن هشت هزار واحد صنفی با پروانه کسب و ۲ هزار واحد نیز بدون پروانه کسب فعالیت می کنند.

شهرستان مرزی با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.