مردمان گروس در عید غدیر بر سر هر کوچه و خیابانی از شب عید غدیر، با برپایی ایستگاه های نذری و صلواتی سراسر شهر را در عطر اسپند غرق کرده بودند و بسیاری از جوانان، مراسمات عقد و عروسی خود را در این شب فرخنده و معنویی برگزار کردند و به خانه بخت رفتند.

آذین بندی خیابان ها و نورافشانی در مقابل مسجد امیرالمومنین علی (ع)، میدان آیت الله فاضل گروسی، بلوار حضرت امام خمینی (ره)، پارک ها و بسیاری از خیابان های اصلی و محله های شهر،  این عید بزرگ را به اندازه وسع خود جشن گرفتند، عاشقان ولایت و امامت گرد هم آمدند و مدیحه سرایی و مولودی خوانی در فضای شهر طنین انداز شد.

بازسازی واقعه غدیر همزمان با سراسر کشور، امسال با همکاری هیأت قمربنی هاشم در سالن ۲۰۰۰ نفری شهر بیجار با حضور حداکثری مردم ولایت مدار گروس برگزار شد و بار دیگر پیام رسای ختم نبوت و آغاز امامت و ولایت حضرت امیرالمونین علی علیه الاسلام به نسل های امروز منتقل شد.

مسجد حضرت امیرالمومنین علیه الاسلام شهر بیجار در شب عید غدیر اولین چراغ جشن را با نور افشانی و توزیع شیرینی و شربت آغاز کرد و در ادامه شب برنامه های سخنرانی، مولودی خوانی، شعرخوانی و اهداء جوایزی فرهنگی به نوجوانانی که نامشان علی، مرتضی و حیدر بود را اجرا کردند که نور معنویت صحن و سرای این مکان مذهبی را جلوه ای دیگر بخشیده بود و آحاد مردم از این مسجد دلهای خود را به پنجره فولاد نجف اشرف گره زدند.

عید غدیر به عنوان ثمره نبوت، رسالت و تعیین کننده خط مشی مسلمانان محسوب میشود که نقشی سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام ایفا کرده است و بدین گونه سعادت و نجات واقعی بشریت از برکات غدیر به شمار میرود که با پیروی از این رویداد مهم و حساس به دست می آید.

جشن غدیر هر ساله در صحن مطهر حرم امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد، قاسم، طیب و کلثوم، امامزاده سید فروغ، امامزاده عقیل، امامزاده فاضل و بقعه متبرک صاحبه خاتون با حضور دلدادگان عطر ولایت با همکاری مردم و مسئولین برگزار شد.

در شب و روز عید غدیر، کارناوالهای مذهبی در سطح شهر به حرکت درآمده بود و حال و هوای شهر را شور و نشاطی وصف نشدنی فرا گرفته بود.

عیدی به عظمت عید غدیر سراغ نداریم

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در جشن عید غدیر سادات شهرستان که در پارک ۱۵ خرداد و در کنار مزار شهدای گمنام شهر بیجار برگزار شد گفت: عید غدیر خم، عظیم ترین و با شکوه ترین عید مسلمین و بخصوص شیعیان جهان است.

وی افزود: عید غدیر خم، اشرف اعیاد مسلمین است، برکت این عید، رزق و روزی یک سال جامعه را تضمین می کند و بهترین ذکر در این روز که سفارش ائمه اطهار است، ذکر صلوات بر محّمد و آل محّمد(ص) است.

این استاد حوزه علمیه قم یاد آور شد: نظر به صحن و سرای نجف اشرف و حرم حضرت امیرالمونین(ع) عبادت است.

هیچ روزی به عظمت روز عید غدیر خم نخواهد رسید

حجت الاسلام ذبیح میرزایی هم در جشن عید غدیر که در یکی از محلات شهر بیجار که توسط جوانان و ساکنین برگزار شده بود گفت: عظمت روز عید غدیر خم به علت ختم نبوت و آغاز امامت و ولایت از همه ایام سال برتر است و این عید و جشن، از اهمیت معنویی برخوردار است.

وی اظهار داشت: شعایر اسلامی و بخصوص عید غدیر خم و حادثه عاشورا باید محله به محله، خیابان به خیابان برگزار شود تا کجیها و کاستیهایی که در جامعه بوجود می آید اصلاح شود و این وظیفه نسل به نسل ادامه یابد.

او تنها راه وحدت اسلامی را زنده نگهداشتن عید غدیر خم برشمرد و تاکید کرد: بزرگان اهل سنت در کتب خود بارها به حادثه غدیر خم و ولایت امیرالمومنین(ع) اشاره کرده که این خود بهترین سند و راه برای تقویت وحدت اسلامی است.

حجت الاسلام میرزایی یاد آور شد: بیان فضائل حضرت امیرالمومنین (ع) موجب گسترش اسلام در جهان با جذب دشمنان به اسلام و دین خواهد شد.

۲ هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.

۹۹۴۳/۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.