سلیمان حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این میزان غرامت طبق آخرین بررسی‌های کارشناسان بیمه برآورد شده که شامل ۷۱ میلیارد ریال خسارت در اثر سرمای دیرس بهاره و تگرگ به باغات، ۶۴ میلیارد ریال نیز خسارت در اثر سرمای دیرس بهاره و تگرگ به مزارع و ۶ میلیارد ریال نیز خسارت وارد شده به بخش دام، طیور و آبزیان در اثر بلایا و حوادث مختلف است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیمه کشاورزی در این استان ۴۱ هزار و ۳۲۸ بیه نامه صادر کرده که طی آن حدود ۱۱۹ هزار و ۲۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی، ۱۱۸ هزار و ۸۳۳ راس دام و سه میلیون و ۱۸۸ هزار و ۹۴ قطعه طیور تحت پوشش بیمه رفته و برای آن نیز ۱۹۶ میلیارد ۱۳۶ میلیون و ۸۰ هزار ریال حق بیمه پرداخت شده است.

وی افزود: بهره برداران  ۷۱ میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۹۶۶ هزار ریال از حق بیمه را پرداخت کرده‌اند و دولت نیز حدود ۲ برابر سهم بهره‌برداران شامل ۱۲۴ میلیارد ۶۵۰ میلیون و ۱۱۵ هزار ریال را در حق شرکت بیمه پرداخت کرده است.

حریری گفت: تاکنون این بیمه در زیر بخش دام و طیور و آبزیان ۶ میلیارد ریال غرامت پرداخت کرده و بقیه غرامت ها نیز به مرور زمان و در اسرع وقت با تامین اعتبار از سوی صندوق بیمه به حساب بهره برداران واریز می‌شود.

بانک کشاورزی استان با بکارگیری تعداد ۳۰۲ نفر از دانش آموخته رشته های کشاورزی بعنوان کارگزاران بیمه در بخش بیمه محصولات کشاورزی سهم بزرگی در ایجاد اشتغال برای این قشر است .

بانک کشاورزی کردستان دارای ۴۰ شعبه و سه باجه در سطح استان بوده که از این تعداد ۱۶ شعبه اصلی،۱۲ شعبه شهری و ۱۲ شعبه روستایی است و در شهرستان ها و بخش های استان پراکنده شده است.

۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.