کامیار میرزایی روز شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد اظهار داشت: در راستای انسداد مبادی بی سوادی در سطح این شهرستان آموزش و پرورش با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی نسبت به شناسایی افراد سوادآموز در سطح روستاها اقدام می کنند.

وی افزود: باتوجه به آمار ۹۰ درصدی افراد باسواد در سروآباد تلاش می‌شود ۱۰ درصد باقیمانده تحت آموزش های سوادآموزی قرار گرفته و در این راستا از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی سطح شهرستان استفاده میکنیم.

فرماندار سروآباد یادآور شد: در حال حاضر مهمترین مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان در بحث کمبود فضای آموزشی و وجود مدارس تخریبی در برخی از نقاط روستایی این شهرستان است.

وی تاکید کرد: از ظرفیت بنیاد علوی در شهرستان برای تعمیر و تجهیز مدارس سطح شهرستان نهایت استفاده می‌شود و از ظرفیت سایر دستگاه های ذیربط و مرتبط با آموزش و پرورش نیز بهره می‌گیریم.

میرزایی اضافه کرد: حل تمام مشکلات آموزش و پرورش تنها با استفاده از اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست لذا ورود خیرین و توانمندان جامعه برای کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش امری ضروری است و در این راستا نیازمند ورود خیرین و مدرسه سازان هستیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش سروآباد اظهار داشت: تمام توان و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید با مشکلات روبرو نشوند و فضا و مکان مناسب برای تحصیل آنها فراهم می شود .  

وی با اشاره به دغدغه والدین دانش اموزان خوابگاهی برای پرداخت حق خوابگاه گفت: آموزش و پرورش نسبت به شناسایی دانش آموزان خوابگاهی بی بضاعت و معرفی آنها به فرمانداری اقدام کرده تا به دانش آموزانی که توانایی مالی برای تامین هزینه خوابگاه را ندارند، کمک و حمایت مالی شود.

سرپرست آموزش و پرورش سروآباد نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر چهار مدرسه در سطح روستاهای دگاگا، جولانده، آریان و نسنار تخریبی بوده و نیازمند بازسازی و تعمیر هستند.

احمد مرادی افزود: برای آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی این روستا تلاش خواهیم کرد فضا و مکان مناسبی برای تحصیل دانش آموزان در سطح این روستاها را فراهم کنیم تا در تحصیل دانش اموزان خللی ایجاد نشود.

وی یادآور شد: در شهر هورامان و شهر سروآباد با کمبود فضا روبرو هستیم که در شهر هورامان برای حل این مشکل از شیفت مخالف استفاده خواهیم کرد و در شهر سروآباد نیز ۲ مدرسه جدید نیمه کاره است که با تکمیل این مدارس مشکل کمبود فضای شهر برطرف می‌شود.

وی گفت: در شهر هورامان ۲ خوابگاه شبانه روزی و در شهر سروآباد نیز ۲ خوابگاه شبانه روزی فعال هستند که هزینه خوابگاه آنها برای یکسال تحصیلی مبلغ پنج میلیون ریال است که با مساعدت و پیگیری های فرماندار تلاش خواهیم هزینه خوابگاه دانش آموزان بی بضاعت را تامین کنیم.

وی به آمار بی سوادان شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در این شهرستان ۱۰ درصد جمعیت بی سواد هستند که امسال سهمیه استانی برای تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد در سروآباد ۲۴۰ نفر است که با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی، مرکز بهداشت و ثبت احوال نسبت به شناسایی بی سوادان و آموزش دادن آنها اقدام خواهیم کرد.

سرپرست آموزش و پرورش سروآباد افزود: در حوزه ابتدایی شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان در این شهرستان هستیم به طوریکه برای روستاهایی که در حد ۲ یا سه دانش آموز داشته اند، معلم اختصاص داده ایم تا هیچ دانش آموزی از تحصیل جا نماند.

مرادی تاکید کرد: حل مشکلات مهم آموزش و پرورش نیازمند ورود خیرین، والدین توانمند و مشارکت همه دستگاه های اجرایی سطح شهرستان است.

وی یادآور شد: سروآباد سال گذشته رتبه اول استان کردستان را از نظر شاخص های سوادآموزی به کسب کرد و بیش از ۷۵ درصد سوادآموزان جذب شده نمره قبولی گرفتند.

وی اضافه کرد: علاوه بر ۲۴۰ نفر سهمیه اختصاص یافته برای بی سوادان شهرستان سروآباد، آموزش و پرورش استان ۱۳۰ نفر سهمیه دوره انتقال و ۴۰۰ نفر نیز برای دوره تحکیم سوادآموزی را به این شهرستان برای سال تحصیلی جدید اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، در شهرستان سروآباد بیش از هفت هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند. در این شهرستان ۱۳۰ ساختمان مناسب، ۱۳ مدرسه تخریبی و ۷ مدرسه در روستاهایی که خالی از دانش اموز هستند، وجود دارد، در روستاهایی که مدارس تخریبی دارند فضا و مکان مازاد وجود دارد و چهار خوابگاه شبانه روزی در شهر سرواباد و هورامان مستقر است که در این خوابگاه ها بیش از ۳۰۰ دانش اموز ساکن هستند.

۷۳۵۴ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.