معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه در اختتامیه پانزدهمین جشنواره الگوهای تدی برتر رشته جامعه شناسی در سنندج گفت: معلم طلایه داران جریان تربیت و یادگیری، یاددهی و یادگیری هستند البته معلم رکن تحقق برنامه سند تحول آموزش و پرورش بوده و توجه آنان به مبانی درسی ملی از ویژگی های این مهم است.

علیرضا کمرئی افزود عدم اشراف ما به روش های مختلف تدریس دلیل عدم موفقیت در برنامه این تحقق است چرا که در این صورت معلمان به روش های مشارکتی و تصنعی دامن می زنند که در آخر هیچ موفقیتی را در اهداف آموزشی دنبال نمی کند.

وی با تاکید بر استفاده از تلگوهای تدریس برتر در تمامی مدارس افزود: اشراف اطلاعاتی به راهبردهای تدریس لازمه موفقیت در تدریس است تا گپ موجود در کیفیت آموزشی کشور را مرتفع کنیم.

کمرئی اضافه کرد: اصول ناظر بر برنامه‌های درسی را باید همه معلمان به آن آگاهی داشته باشند و به اعتبار نقش یادگیرنده و اعتبار نقش مرجعیت معلم توجه کنند.

 مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه افزود: جشنواره پانزدهم الگوهای تدریس از چهار دی سال بر اساس تکالیف اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل بند ۱۷ تبصره ۳ ارتقا و افزایش توسعه حرفه ای معلمان، معرفی روش های تدریس از سوی همکاران کشور و در اختیار قرار دادن این تجارب در اختیار تمامی استان‌ها فراخوان داده است.

عباس سلطانیان اظهار داشت: بخش علمی این جشنواره در سه بخش تجارب مدیران و معاونان مدارس، تجارب برتر تدریس دبیران و ارائه مقالات علمی  مرتبط با تدریس دبیران و دانشجویان و در بخش عملی نیز در ۲ بخش غیرحضوری با ۹ عنوان درسی و بخش حضور نیز در ۲ عنوان درسی برگزار شد.

وی گفت: در نهایت ۴۰۰ تجربه ارسال شده از تجارب مدیران و معاونان مدارس ۲۲ برگزیده، ۱۳۳ تجارب ارسال شده  تدریس دبیران  ۱۶ برگزیده و یک هزار و ۵۱ مقاله علمی دبیران و دانشجویان فرهنگیان ۱۰ مقاله برگزیده داشت.

سلطانیان افزود: در بخش غیر حضوری عملی نیز ۲۱ الگو از ۱۸۹ الگوی ارسال شده برگزیده شد و بخش حضوری نیز در رشته جامعه شناسی و شیمی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پروش نیز اظهار داشت: در اجرای سند تحول بنیادین و توانمندسازی معلمان در دستور کار قرار گرفته و این جشنواره ها راهی برای به اشتراک گذاشتن تجربه هاست.

رشید قربانی اضافه کرد: ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش مورد مطالبه همه در داخل و خارج از وزارتخانه بوده و این مهم نیز در راسا ارتقای کیفیت آموزشی کشور است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.