منصور مرادی روز دوشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: در بخش حمل محصولات کشاورزی در زمان برداشت کشاورزان استان درگیر مشکلات زیادی می‌شوند که دلیل آن به نامناسب بودن زیرساخت‌های حوزه راه روستایی و بین مزارع برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: بحث بیمه کشاورزان هم اگر با این وضعیت پیش رود همچنان مشکلات آن به قوت خود باقی می‌ماند.

مرادی با اشاره به اینکه دولت سوبسید بیمه کشاورزان را پرداخت می‌کند، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دولت بدهی به تامین اجتماعی دارد که مجلس مقرر کرد  سالانه ۲۰ درصد آن پرداخت شود تا در پنج سال تسویه شود.

وی یادآور شد:  یکی از موارد و مشکلات ما محدودیت فصل کاری است بنابراین در چند ماه زمستان و پاییز که امکان کار وجود ندارد امتیازی به کشاورزان داده شود.
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در توت فرنگی رتبه اول کشور را داریم چه امتیازی به این تولیدکنندگان داده شده است.

وی تفسیر قانون توسط مدیران کل را از مشکلات استان دانست و اظهار داشت: وقتی قانونی در مجلس تصویب  تمام جوانب آن در نظر گرفته می‌شود و مشکل ما در اجرای آن است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دغدغه کشاورزان ما بیمه است تا در آینده از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

مرادی افزود: قانونی که ما مصوب می‌کنیم آنقدر سخت نیست که مدیران استان آنرا سخت می‌گیرند

وی تاکید کرد: بازرسی از واحدها و کارگاه‌های کشاورزی با تاخیر انجام می‌شود و این سهل‌انگاری کارکنان موجب دلشردی کشاورزان می‌شود.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.