دکتر انور اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در استان همدان اجرا شد که با توجه به نتایج مثبتی که داشت قرار شد امسال از هر استان یک بیمارستان برای اجرای طرح انتخاب شود.

وی افزود: در استان کردستان بیمارستان فجر مریوان انتخاب شده که بزودی اجرای طرح در آنجا آغاز می شود ضمن اینکه با برنامه ریزی هایی که سازمان انجام داده قرار است در سال آینده تمام بیمارستان های کشور درگیر این پروتکل شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: با اجرای صحیح این طرح، ۱۰ درصد پذیرش های نامناسب بستری بیماران در بیمارستان و ۹ درصد ماندگاری آنان (تعداد روز اقامت های نامناسب بیماران) در بیمارستان ها کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح را آگاه کردن پزشکان نسبت به عملکرد خود است تا با ایجاد تناسب در بستری ها، تخت و خدمات مربوطه را در اختیار بیمه شدگان قرار دهند.

اسماعیلی گفت: در این طرح پرونده های بیمارستانی براساس حجم نمونه‌ای که به آنها داده می شود، جمع آوری، بررسی و نتایج آن به پزشکان اطلاع رسانی می شود تا نسبت به عملکرد خود اطلاع لازم را داشته باشند.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد مربوط به صندوق بیمه روستایی است.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.