مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر سایر اقشار امسال برای اولین بار خبرنگاران نیز می‌توانند از خاطرات حوزه کاری خود قصه‌گویی کرده و در این جشنواره در بخش ۹۰ ثانیه‌ای شرکت کنند.

سهیلا شیخی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۲ بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی را دختران و پسران نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها تشکیل می دهند.

وی افزود: در بخش مسابقه بین‌الملل نیز برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره در مراحل منطقه‌ای، ملی، بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور هستند که به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

شیخی یادآورشد: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه قصه و قصه گویی و احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه گویان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اضافه کرد: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای مانند دوره قبل تمام گروه‌های سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع "قصه زندگی من" در این جشنواره شرکت کنند.

وی گفت: علاقمندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه تا ۱۰ مهر ۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌های خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

شیخی تاکید کرد: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در مهرماه سال جاری همزمان با هفته ملی کودک در سنندج برگزار می‌شود.

مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در کردستان ۲۲ و ۲۳ مهرماه با شرکت ۳۱ قصه‌گو برگزار شد.

در مرحله شهرستانی نیز ۱۲۰ نفر قصه گو در رده‌های سنی پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، زنان و مردان و دخترها و پسرها حضور داشتند که ۳۱ نفر از این تعداد به مرحله استانی راه یافتند.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.